Min kära dotter

Oj vad tiden går och det är redan någon vecka sedan Lovisa var hemma. Vi hade en fin söndag innan hon åkte tillbaka till Stockholm. Typisk frukost med Lovisa som också tycker om färgglatt plock och fräscha saker. Jag tog fram mina sista hjortron ur frysen.

IMG_5935

Bus med Penny så klart.

IMG_5926

Penny blev fixerad vid ormbunkarna i buketten som Inki hade haft med sig.

IMG_5936

Vi bestämde oss för att äta lunch på Väggarökeriet med Cecilia, Andrea, Jakob och så följde Karl med också. Lovisa fick skjuts av sin pappa och jag promenerade. De kom ikapp mig och jag åkte med sista biten. Jättekul när nyfikna tittade på när vi tre kom i bil och han släppte av oss. Haha, där fick de något att prata om – Karlshamn är ganska skvallrigt.

Fina Andrea och Lovisa.

IMG_5934

Och så jag med Cecilia och Jakob.

IMG_5933

Det var gott och trevligt, och efteråt gick vi två hundra meter till ett café för att få oss kaffe och glass,

IMG_5932

Där uppe är det ännu finare utsikt och vi fick plats på terassen. Med stort nöje bläddrade vi i en Husmodern från 1938.

IMG_5928

IMG_5927

Jag har väl inget emot glass men är aldrig sugen på det heller – kanske för att jag varken gillar söta eller kalla saker. Men så klart tog jag glass just då.

IMG_5929

IMG_5931

Dags för lite vardag igen men mina svampturer gör alltid att jag känner mig ledig och fri även om de sker en vanlig tisdag efter jobbet. Det är ett ovanligt bra svampår tack vare regnet på sistone.

IMG_5919

IMG_5920

Min frisör hade flyttat till ny lokal så jag tog med blommor. Hon älskar rosa och blev rörd över att jag hade gjort ett eget kort.

IMG_5923

Underbart att ha Lovisa några dagar så det kan jag leva lite på. Hon lade kattgodis i krokodilen Mickes mun och sedan såg det jättekul ut när Penny försökte kyssa Micke för att få tag i godiset. Nu håller sig Penny i närheten av honom på balkongen ifall det dyker upp nytt godis.

IMG_5937

 

Leave a Reply

