Examenstider

Försommartiden är ju bara för vacker!

IMG_5402

Jag kan inte få nog av blommor. Aklejor är en favorit. De här finns bakom mitt hus.

IMG_5505

IMG_5507

Jag åkte hem från Belgien och packade om för nästa sväng, som gick till Stockholm. Vi skulle fira Lovisa som är färdig med sin utbildning Global utveckling på Stockholms universitet. Jag jobbade på fredag förmiddag och tog flyget upp vid lunchtid. Jag försöker alltid få plats på höger sida när jag flyger upp till Stockholm och vänster när jag flyger från Stockholm om det är ljust ute – fantastiskt vackert hela vägen att se först Öland och sedan kusten.

IMG_5535

Jag bodde för första gången på Hotell Kung Carl som visade sig ha en takterass som jag var tvungen att kolla in. Jag och Lovisa har ätit en jättefin brunch där en gång, alltså inte på taket utan i restaurangen. Jag frågade och de ska börja med bruncher igen efter sommaren. Smidigt att bo där eftersom det var nära till Stureplan där vi skulle äta på kvällen.

IMG_5534

På hotellet knåpade jag färdigt några kort.

IMG_5516

Den här bilden kom på Lovisas instagram så då såg man att hon var klar och glad.

IMG_5530

Det var en jättefin fredag och på Stureplan flödade rosévinet och bubblet från eftermiddagen och resten av dagen.

IMG_5533

Så fint att det var dags för den här dagen och kvällen och att vi fick samlas och fira tillsammans!  Först träffades jag och barnens pappa en stund och sedan kom Lovisa, Gustaf och Lovisas bästa pluggvän Josefine också till Sturehof där Lovisa hade önskat att vi skulle äta skaldjursplateau. Så det gjorde vi såklart.

Det här paketet var från mig och det innehöll en sugrörsdispenser. (Jo det finns sådana)

IMG_5519

Hon önskade sig en sådan och så önskade hon sig äggkoppar. Jag valde glada från Iittala och hon blev glad över dem också.

IMG_5536

Barnens pappa, jag, Lovisa och Josefin. Och skaldjuren.

IMG_5518

Jätteglada tjejer, Josefine var klar med samma utbildning. Vi hade inte träffats men vi alla föll för henne på studs, underbar!

IMG_5515

Gustaf var också på gott humör. Och nyklippt.

IMG_5514

Sedan kom Lovisas och allas vår vän Lisa också – hon flyttar upp till Stockholm nu – sååå kul för dem!

IMG_5471

Lite efter midnatt tog jag och Lovisa vår sedvanliga selfie innan ungdomarna gick till Soap Bar och jag gick till hotellet och lade mig med ett brett leende på läpparna.

IMG_5513

På lördagen gick jag en lång promenad iväg längs Strandvägen. Det var Stockholm maraton och full fräs överallt.

IMG_5527

IMG_5526

Sedan åt vi på Taco bar innan vi skildes åt för den här gången. Underbart att träffa båda barnen ihop! Jag var såååå glad. De var lite trötta men glada. En vän till Lovisa har formgett tröjtrycket.

IMG_5499

IMG_5531

Fina Stockholm och jag känner mig alltid väldigt hemma där. Väl hemma igen blev det en avbruten arbetsvecka eftersom det var nationaldag på tisdagen. Väldigt skönt med en ledig dag hemma mitt i allt. Jag gjorde ärenden och träffade på vännen Cecilia två gånger så vi pratade en del

Tänk att det kan vara så vackert vid en refug – jag såg den när jag var på Jem&fix och jag var tvungen att stanna och gå ut och titta på vallmon.

IMG_5525

IMG_5524

Den korta arbetsveckan var väldigt full för mig och då är det extra skönt att stanna i Karlskrona ibland och slippa köra hem. Det här brödet tyckte jag var kul. Det finns ett arabiskt livs där Murat bor och den frun bakar de här tror Murat.

IMG_5512

När man kommer hem från jobbet och är hungrig har man tur om någon dukat upp lite turkiska m m godsaker.

IMG_5523

Lite känsla av repris på stockholmsfredagen blev det fredagen därpå, eftersom jag jobbade på förmiddagen och sedan åkte till studentfirande i Malmö. Min gudson Oliver tog studenten och det var extra kul att vara med just den dagen eftersom min brors son också tog studenten då men uppe i Borlänge och jag inte kunde åka upp dit. Så jag fick en fin dos utspark ändå och Lovisa var i Borlänge och firade med brorfamiljen.

Min vän Ilona och hennes fina killar,  gudsonen Oliver stilig i studentmössan.

IMG_5520

Jag fick lära känna Ilonas kusin Mona litegrann och vi hade jättetrevligt allihop! Fint och varmt väder i Malmö och fullt med glada studenter överallt.

Jag och Ilona har tagit bild på oss i en hiss två gånger men nu fick det bli utomhus. En ljuvlig vän och det är få jag skrattar så mycket med som med henne.

IMG_5521

En väldigt trevlig eftermiddag i Malmö!

IMG_5522

Det har varit några händelserika veckor. Nu är det lördag eftermiddag och jag tar det lugnt hemma. Vad skönt att det bara är lördag, och helgen känns lång eftersom jag började ha helg fredag lunch den här veckan också.

Jag städar bilder i telefonen från de gångna veckorna. Så här fint var det utanför en blomsteraffär i Stockholm.

IMG_5529

IMG_5528

 

 

 

 

Leave a Reply

