Sommarkänsla

Tack för en somrig lördag – jag blir ju såååå glad när de fina dagarna infaller på lediga dagar!  Jag älskar att jag bor högst upp, tyst och fint. Förutom alla fåglar som är alldeles galna, haha.

IMG_5399

Efter lite ärenden på förmiddagen gick jag till havet med min vän Murat. Vägen ner är bara några hundra vackra meter genom bokskogen.

IMG_5389

Så vackert nu!

IMG_5390

Ledigt på ett ställe som är både skyddat och platt. Tänk att jag har det så här bara några minuters promenad hemifrån.

IMG_5397

Och det är ju bra att det är lite platt när man ska äta lunch. Vi hittade otroligt goda oliver på Coop.

IMG_5398

Den här brukar vanka omkring på den klippan. Hen fick lite gammalt bröd.

Om man tycker det blir för soligt på ens axlar kan man ta fyra pinnar och knyta ihop dem med plastpåsbitar, och vips så har man ett eget parasollställ på huvudet.

Min vän tycker väldigt mycket om träd och vi studerade den enorma boken som finns vid min parkering.

IMG_5388

Lunchplocket var så gott så det blev kvällsmat också, lite småsmörgåsar med brie och entrecoterester, med granatäppelmarinad på.

IMG_5387

Nytt för dagen var även att jag äntligen har en klosax, och efter lite googlande kunde jag börja klippa hennes alldeles för långa klor. Står hon ut tre – fyra klor åt gången så är ju snart alla klippta. Lilla Penny.

IMG_5386

Jättehärligt med en sådan bonuslördag i mitten av maj!

IMG_5373

Leave a Reply

