Äntligen Malta

Dags för en veckas semester och jag tog den sedvanliga bilden på Kastrup, den här gången inne på damernas.

IMG_5121

Tjusigt uppe i det blå.

IMG_5122

Men neråt var det supermolnigt hela vägen, det verkar som om hela mitteneuropa hade ett tjockt molntäcke mellan sig och solen.

IMG_5123

Så fint att vara här igen. 2004 var jag här med barnen och vi hade en underbar vecka. Det var första gången jag hade råd att ta med dem på en solresa. De snorklade runt den här udden och hoppade från en hög klippa hela veckan. Sista dagen försökte de sola ikapp framsidan, haha.

IMG_5299

Jag älskar ju morgonpromenader och en morgon var jag ute före 7. Så stilla och vackert, mest folk var det vid havet där de fiskade eller höll på med någon båt. Strandgaragen var stängda. Här har de spis, kyl, plastmöbler, grillen, små båtar och badsaker och så verkar hela tjocka släkten samlas där när de är lediga. Grill, mat&prat, fullt med ungar och båtturer med fiske hela dagen. Det kunde man ju leva med.

IMG_5195

IMG_5198

IMG_5197

Kära små ödlor ni är så kul.

IMG_5114

Sedan smet den in i sitt hål.

IMG_5115

Det är bara så kul att titta på allting. Den här kyrkan hade högtalare utanpå, man kunde lyssna på hela mässan eller vad det kan ha varit därinne. Högt ljud också.

IMG_5139

Ett litet varv med deras söta båtar.

IMG_5137

En Corvetteutställning. En gång när vi var på Öland var det Corvetteträff och det var massor av dem där vilket kännes lite lustigt.

IMG_5149

Härligt att sitta på mattan framåt kvällningen.

IMG_5119

Så blått

IMG_5131

Kul flippsar som Lovisa har köpt.

IMG_5133

Mitt i yogan blev det räddningsövning.

IMG_5130

IMG_5128

Här låg en restaurang som hette Da Cheskas när jag och barnen var här, den tyckte vi mycket om. Nu fanns det en indisk där.

IMG_5092

Mitt badställe. Jag är inte så mycket för pooler.

IMG_5295

Gosedjur på tork.

IMG_5126

Det ska bli kul att gå igenom alla bilder, jag har dem i två telefoner.

IMG_5129

Leave a Reply

