Sval men trevlig påsk

Arbetseckan före påskhelgen bara flög iväg och det var väl inte så konstigt eftersom jag hade tagit ledigt på Skärtorsdagen.

Om man parkerar i Karlskrona ska man vara väldigt glad om det inte blir så här. Värre var att det även kom på rutan vid förarsätet och gled med ner i bildörren och kletades ut när jag behövde veva ner rutan för att komma in på en parkering. Urk!

IMG_4972

Jag har inte så mycket påskpynt men det jag har kom upp. Lovisa gjorde påskkärringen när hon var liten och staniolhararna har jag haft i, ja vad kan det vara, i alla fall 15 år, haha.

Små hönor och ett strutsägg.

IMG_5022

Blandade sparade ägg och så ett till barnpynt. Tänk så gulligt änså!

IMG_5021

Jag åkte upp till Borlänge för att vara hos mamma i påsk och så träffa min bror & familjen. Snö på betongsugga à la Dalarna.

IMG_5001

Sedvanlig Västerbottenspaj lagades. Sedan skar jag mig på foliet så det höll på att bli blodpaj men den klarade sig.

Fint hos mamma hade vi det, med blommor och godisägg.

IMG_5006

Jag gick runt på några handlingsrundor, bland annat finns det ett fantastiskt fint Coop i Borlänge och de har jättemånga PUKKA-teer. Jag köpte fyra till mig själv och ett som present.

Det var ju ändå påsk så det blev ett bidrag till katterna.

IMG_5002

Jag blev hämtad ut till Halvarsgårdarna och en trevlig stund hos min bror. Vi tog en godisfrossa och jag som mest gillar lakrits åt en hel del geléhallon och så några frasiga Dumlegodisar. Nu behöver jag inget mer godis förrän kanske till jul.

På hemvägen sprack mina byxor till min och svägerskans stora munterhet, så hon fick släppa av mig vid köpcentret Kupolen så att jag kunde köpa nya. Jag hade absolut inget annat jag hade kunnat resa hem i. Det blev några Jeggings på HM, 149 pickadoller styck.

IMG_4997

Dags att resa hemåt och det gick som tåget. Och som flyget.

IMG_5020

Jag hade tur och hann träffa Gustaf innan han skulle vidare till några veckors praktik. Penny blev också väldigt glad.

IMG_5012

Jag försökte ta en bild på henne och mig för att skicka och tala om att jag var hemma men det gick sådär.

Nästa morgon hade jag PW bokad med bästa GItte och kunde ge henne choklad och te i försenad födelsedagspresent.

Vårvackert, nja,   bara där det fanns vitsippor. Allt står stilla och inget annat hade hänt i naturen sedan vi gick för nästan tre veckor sedan. Kyligt värre.

IMG_5016

Sista biten började det snöa massor och det kändes iskallt. Huuu. Men vi hade det lika trevligt som vanligt och jag hann hälsa på hennes ena dotter, hennes man, hennes son, den andra dotterns son  och så första sonens hund Kelly. Fullt hus där.

Snart blir det väl solvärme på huvudet och inte snöflingor får man hoppas…. Men en fin början på en Annandag påsk, som fortsatte med vänskaplighet och mat&prat senare på dagen.

IMG_5018

 

 

 

Leave a Reply

