Ibland är man både glad och ledsen

Ovetande om vad som skulle hända i Stockholm gick jag precis delvis den vägen där lastbilen körde längs Drottninggatan dagen efter, när jag hade checkat in på hotellet och gick till Lovisa för vår sista kväll med pizza, tvättstuga och packning. Hon bor i Vasastan och man passerar ofta Drottninggatan när man ska gå någonstans. Det var med fasa för alla drabbade och lite skakis över mig själv som jag tog del av den fruktansvärda nyheten när den sedan kom på fredag eftermiddag.

Jag jobbade lite till hemma hos Lovisa på torsdagkvällen medan hon höll på hemma. Hon packade det sista inför en resa som skulle starta på natten.  Vi hjälptes åt med tvätten, ovanligt för oss nu att göra sådant tillsammans. Men kul. Lovisas innergård var så fin i kvällsljuset.

IMG_4949

IMG_4950

Alltid så glad när jag ska gå ini hennes port för att träffa henne. Nu lämnade jag henne istället men var så jätteglad över att vi hade kunnat träffas. IMG_4948

Jag sov gott i mitt lilla hotellrum. Väldigt fint att äta frukost i Berns salonger.

IMG_4953

IMG_4952

Klockan 8 började en konferensdag. Min kollega Stina var också där och vi lyssnade till flera jätteintressanta personer, och de andra var också bra fast några så klart stod ut lite extra. Varumärkesansvariga på Adidas på den här bilden var t ex toppen. Arrangemanget var väldigt trevligt och proffsigt  planerat och bra gjort på alla sätt och vi fick med oss inspiration och kunskap.

IMG_4955

Efter dagens konferens promenerade jag till Centralen. De bygger om massor runt Sergles torg. Jag gick exakt där lastbilen körde in i Åhléns. Ja herregud.

IMG_4969

Jag hade berättat för Lovisa att när min mamma tog mig till Stockholm hela uppväxten så fikade vi på ett stamställe vid Klara kyrka på morgonen när vi kommit fram eftersom inget hade öppnat ännu. Hon frågade om fiket finns kvar, och när jag gick förbi på andra sidan gatan så ser det i alla fall ut så – markiserna och Kafferepet-skylten är kvar. Jag gick inte över och kollade. Nils Ferlin stod staty utanför men nu såg jag inte till honom, så vi får väl hoppas att han kommer tillbaka efter ombyggnaden av marken.

IMG_4956

Efter vanligt jobb i Karlskrona på fredagen hade jag en After Work bokad med två trevliga tjejer. Jag hann precis in och vända hemma, byta skor och så promenera till hotellet där vi skulle ses. Snäll kvällssol, och det var skönt att ha AWn bokad den här kvällen, när vi precis hade fått veta om dådet i Stockholm

IMG_4958

Vacker vårkväll vid Näsviken.

IMG_4957

Vi hade jättetrevligt! En ny lyckad konstellation av vänner och buffén var god. Det var inte så sent när jag kom hem så jag chansade och ringde kära vännen Ilona som var helt lämpad för ett telefonsamtal, hemma med sönerna. Mycket kul det också, och sedan ännu en vän som kom över efter sitt jobb. Fint med vänner!

På lördagen blev det en sväng till Åhus med lunch där. På eftermiddagen kommer solen till min balkong och det var härligt att sitta där, om än med något svala vindar.

Penny har helt enkelt fått krokusen som sin egen planta att tugga i sig av….den har ändå blommat ut. Eller så är det därför den har blommat över, haha.

IMG_4961

IMG_4959

Vilka små konstverk och underverk de är!

IMG_4960

Min sömn har genomgått en drastisk förbättring de senaste åren, och när jag till och med somnar om några gånger kan det se ut så här. De som känner mig vet hur otänkbart det här varit för bara två år sedan. Perfekt inför en söndag när man vill ha mycket energi!

IMG_4968

Leave a Reply

