Stockholmsjobb och dotterkramar

Jag har fullt med jobb men dottern har det ännu fullare just nu med skolan och en massa annat. Hon hade ett praktiskt ärende på Odenplan så vi sågs där framåt kvällen.. Folk köpte påskris på löpande band.

IMG_4893

Sedan kom Lovisa cyklandes från universitetet. Vi hade bestämt att äta tidigt middag och vara hemma sedan, hon har även fix inför en resa.

Vi provade en ganska ny vietnamesisk restaurang som var skönt otillgjord. Deras passionsfruktjuice, som en kille gjorde när vi beställt den, var supergod! Som en riktig sommardryck med all is också  Mums mums.

IMG_4892

Deras “räkchips” var jättegoda och smakade verkligen skadjur.

IMG_4891

jag sov hos Lovisa och vi åt god frukost med ett bröd som Lovisas bsäta vän Lisas fina syster Mia hade bakat – jättegott.

IMG_4890

Full fräs igen för oss båda hela dagen. Det var svalt men vårvackert vid Tegnérlunden.

IMG_4894

Jag kom förbi Adolf Fredriks kyrka. Det ringde i klockorna efter en begravning och det ekade känslosamt mellan husen.

IMG_4885

IMG_4884

Här vilar Olof Palme. Kanske inte i frid om han kan se hur det ser ut i världen….

IMG_4889

IMG_4888Idag ligger det en Urban Deli i hörnet där Olof Palme blev skjuten. Den hade nog bade han och Lisbeth gillat i alla fall.

Grönsaksdumplings till lunch, mums mums. Jag hoppade riset dock.

IMG_4886

Vårskyltning på NK men jag tyckte nog den var lite höstlik. Ett äpple och orange&gult. Jaja.

IMG_4905

IMG_4904

IMG_4903

Jag råkade se att både Länsstyrelsen och Konjunkturinstitutet huserar på Kungsgatan, Inte précis någon billig address.

Alltid kul att kolla skyltfönster, särskilt på våren.

IMG_4911

Jag har faktistk med mig E Attlingsmycken, kanske åker de på.

IMG_4910

Jag skulle på en konferens på Berns så jag hade blivit bokad på Berns hotell, Jag trodde inte att jag hade bott där men sedan kände jag igen mig väl i receptionen. Antingen har oag bott där förut eller så finns det ungdomsminnen kvar. Jag och en vän hade jättekul här en kväll för lääääänge sedan, och jag minns att vi såg vår första Bankomat samma kväll, på Hamngatan. Hon och jag hade mycket kul ihop. Liftade runt i Sverige och så, haha.

IMG_4899

Kanske K-märkt för mycket är orört och det var dammtorrt för mina ögon. Men fint såklart.

IMG_4900

Den här ska ju vara jättebra men den här gången i Stockholm var det inte läge för just sån’t.

IMG_4898

Jag köpte lite choklad åt en ganska ny vän som jag ville ge en liten rar gestgåva om att njuta av livets bästa dagar. Hon gillar choklad vad jag har förstått, jag hoppas hon ska gilla den. Jag köpte den i Hötorgshallen. Varje gång jag är där önskar jag att jag jobbade i Stockholm i stan och kunde äta lunch där VARJE dag… Men annars är det helt OK att inte jobba i Stockholm.

IMG_4901

Vid 18-tiden träffades jag och Lovisa igen och tog en pizzamiddag. Alltså, den här med getost, pinjenötter, tryffelolja och basilika var suuuupergod. Lovisas dito med glutenfri botten var också toppengod.

IMG_4913

Ojsan, det ser ut som om jag sitter litkadant på bilder där jag äter, haha.

Så bra när pizzorna stod färdig-sliceade på en ställning och man kunde lägga ner sin bit på en tallrik mellan varven.

IMG_4917

Och en doggy bag med rester till Lovisas frys. Inte så dumt.

IMG_4918

Fint med alla utebord som kommer nu.

IMG_4929

Jag känner ju mig helt hemma i Stokhom och trivs sååå bra. IMG_4877

Påskpynt på Norrmalmstorg. men för mig är det lite för tidigt att säga Glad påsk.

IMG_4883

Den här var söt.

IMG_4928

Och med taxi åkte jag i mint livs första TESLA. Fin bil får jag säga.

IMG_4927

 

 

 

Leave a Reply

