Korthelg hemma och så iväg igen

Hemresan från USA blev ett dygn försenad, elelr hemkomsten rättare sagt. Det första planet, det från Tulsa till Chicago, blev inställt och då fallerade liksom hela rutten tillbaka till Kastrup. Så det blev en extra hotellnatt, en mellanlandning i Chicago, en i New York och så var jag till slut hemma på lördag förmiddag istället för på fredagen.

En rolig en på flygplatsen i Tulsa.

IMG_4840

Dimmig och kall lördagförmiddag men på eftermiddagen gick det att sitta på balkongen om än med jacka på. Man får pasa på mellan vårens regnskurar.

IMG_4859

Det blev en lugn kväll med mat med en vän. Lammfärsbiffar, hasselbackare och lite tillbehör.

Penny hade haft en kärleksfull kattvakt men hon verkade ändå rätt glad att se mig. Men hon sover väldigt mycket nu, hon är kanske vårtrött.

IMG_4855

Ljuvligt att vakna hemma på söndag morgon.. Lakrritste i min fina kopp som jag fått av mamma, och så Rosenhillshonung som min vän Hilde hade med från Ekerö.

IMG_4856

Pling sa det i telefonen och så kom ett meddelande från Postkodmiljonären. Jag trodde det var reklam så jag kollade inte först. Sedan såg jag att jag hade vunnit handdukar (!) men kunde byta, så jag valde några produkter från kära Rituals. En riktig söndagsbonus!

 

IMG_4850

 

Sedan råkade jag slarva  bort husets ena tvättstugenyckel när jag var och handlade på Willys. Men men, det var bara att prata in på fastighetsskötarens svarare och på måndag morgon kom han och låste upp så att jag kunde få ut mig tvätt. Hej och hå! Lite pinsamt för det fans ingen reservnyckel tydligen…..

Dags för en jobbresa till Stockholm och jag kan blanda den med att träffa Lovisa.  Solen sken och vid lunch när jag gick genom stan satt folk ute överallt, här på Konserthustrappan på Hötorget.

IMG_4867

Hit hittade jag som liten redan. När vi åkte tåg till Stockholm fikade vi först vid ett café Klara kyrka där Nils Ferlin star staty, innan något hade öppnat, och sedan gick vi bland annat till Sidencarlsson på Drottninggatan.

IMG_4866

 

 

Leave a Reply

