Jobb i U S A

Så var det dags för mitt livs första jobbresa till USA. Vårt kontor ligger i Tulsa i Oklahoma, Det är jag och tre kollegor som är här för marknadsmöten och jag blev hämtad hemma vid 10 på söndagmorgonen. Efter en lunch på Kastrup – Caesarsallad med getost mmm – flög vi till Chicago och där bytte vi till inrikesflyg och landade till slut i Tulsa, 19 timmar efter avfärden från Karlshamn.

Vädret här i Oklahoma skiftar tydligen starkt mellan  stormar, stora åskväder och värmeböljor. En bit bort kan man visst roa sig med att vara med och fånga skallerormar. Vi såg det mest massiva åskväder jag någonsin sett på håll medan vi landade, otroligt coolt.

Solnedgång ovan molnen någonstans ovanför det stora landet.

IMG_4815

Tänk att ha fyra tidszoner i ett land.

IMG_4813

På min brors och min svägerskas bröllop hängde det också flygplan i taket.

IMG_4814

Jag fick ett rum på nionde våningen. När vi kom fram var det kväll och mörkt. Jag lyckades hålla mig nästan vaken hela resan, så jag  kunde somna på USAs kvällstid och ramlade in i rätt tid.  Ingen jetlag så här långt i alla fall men det blir nog annorlunda åt andra hållet när det är dags att åka hem.  Min utsikt….bilens land.

Vi har en hyrbil och hittills har vi mest åkt mellan kontoret och hotellet, men kul att se det också. Det bor 600 000 i Tulsa.

En tur till Downtown för lunch. På tisdagen blev det svenskt sommarväder.

IMG_4810

IMG_4808

Man behöver inte gå hungrig precis. Jag håller mig till vegetariskt och fisk så reser man lite lättare. Bönburgare och sushi till exempel, mums mums. Och Diet coke, haha.

Jättegod sushi med en utsikt som amerikanarna pratade varmt om men den var ganska ful. Inga bilder blev tagna men det var jättemysigt att kunna sitta ute på en terass på kvällen med bara en top och en sjal.

IMG_4825

Jag fick ett jätterum.

IMG_4803

IMG_4804

Jag gillar att göra mig lite hemmastadd och packar alltid upp toalettsakerna i badrummet.

IMG_4805

Jag är med i ett 5-veckorsprogram som heter 15 med Paolo. Man får ett litet träningspass varje dag av Paolo Roberto och fyller i sin träning på nätet och får poäng. Min omgång råkade börja samma dag som jag åkte hit så jag var lite rädd att jag inte skulle hinna få tag i första dagens program eftersom jag inte hade wifi först. Men det löste sig och nu så ska det bli lite mer fart på min träning. Promenader och yoga är toppen men jag behöver öka.

Jag när jag är på kontoret och när jag gör min dagliga träning.  Oklart varför jag håller ut armen, haha, men jag tänkte nog att jag kanske ser någon skillnad på den efter några veckor. Man kan ju alltid hoppas!

Oj, stormvarning på TV nu på morgonen. Igår pratade de  mycket om en storm som är på ingång och nu är den visst på väg upp hit från Texas. Jag ser på fönstren att det har regnat mycket i natt. Jaja, vi får se vad som händer. På kontoret är damernas toalett det ställe dit alla ska gå och ta skydd om det kommer en orkan, vi fick info om det när vi kom….. Men det här är visst bara en storm.

IMG_4826

Jaha, dags för dagens träningspass och sedan frukost. Ljuvliga frukter och pekanötter, och så har jag ätit äggröra och lax. Hoppas det finns lax varje dag, den var super. Jag provade lite brödpudding, den var som en sötsmetig kanelbulle men med massor av goda färska bär på. Kul att prova!

Dags för dag tre i Oklahoma, USA.

IMG_4809

 

 

Leave a Reply

