I blåsväder

Den här veckan har gått ut på att jobba en hel del, hjälpa en vän att flytta och att huka sig i blåsten.

Vi hade många internationella kollegor i Karlskrona i veckan med utbildning och olika möten. Min arbetsplats är på markplan innanför glasväggen till vänster på byggnaden.

IMG_4689

Den amerikanska flaggan satt lite för sig och vi skojade om att det berodde på deras nya president…..

Jag ansvarade för en liten middag och åt restaurangen Nivås väldigt goda lax, jag har ätit den en gång förut.

IMG_4694

Lite hemmafix och Penny är inte sen att hitta nya sköna platser.

IMG_4715

Lite stökigt och mörkt, men mina målningar har fått en hylla.

IMG_4710

Efter ett samtal med min dotter Lovisa blev jag jättesugen på bakad potatis med skagenröra. Hon sa att kockarna där hon jobbat har räkor, rödlök, majonäs, dill, salt och vitpeppar i sina skagen, inget mer. Sagt och gjort och det blev jättegott.

IMG_4716

En planerad promenad regnade bort men det kommer nya tillfällen. Våren visade sig i någon timme men alla går och väntar på den. Men jag har i alla fall börjat lägga undan de allra varmaste kläderna.

Blåsten höll mig lite vaken av och till två nätter, så mellan fredag och lördag sov jag riktigt bra.

IMG_4717

 

 

 

Leave a Reply

