Lugn, natur, hemmaliv, helg och en katt

Fredagsfralla på jobbet, alltid mums. Det finns några olika att välja på och den surdegsfralla jag tar är bara så himla god! Trevligt när typ hela svenska delen av företaget fikar ihop på fredagsmorgnarna.

IMG_4546

En fredagsmysare tvättar magen. Hon har inte jättestora problem att nå till den….. Men jag hävdar alltid att hon inte är tjock fast alla tror hon ska ha ungar. Hon är helt enkelt kort och hög…

IMG_4567

Lite dåligt ljus men jag har befolkat mina hyllor med mina saker. Jag slog till med en grön växt och det var en fikus. Jag trodde verkligen jag skulle komma ihåg vad den hette, det kan ha varit Paradisfikus, men jag ska kolla.

IMG_4676

Fikusen tappade i alla fall ett blad på sin väg mot hyllan, och det såg verkligen ut som ett päron. Man kan ju vilja börja måla igen för mindre…..

IMG_4673

Och så här kan man också sitta.

IMG_4570

Det är kanske inte så tydligt, men precis till vänster där husväggen tar slut kan man se havet glittra. Om jag har tur och det är en ledig dag och solen skiner och boklöven inte har kommit – så kan jag se havet glittra, från min balkong. That makes me smile!

IMG_4674

En liten pensée fick flytta in i min ena kruka. Det har varit tråkigt väder och mina krokusar och pärlhyacinter har väl inte precis blomstrat, men men – fint att ha dem där i alla fall. Och jag kan se dem inifrån köket!

IMG_4672

Jag badade orkidéerna i helgen och fick god hjälp av en som nödvändigt ska dricka ur krukorna då…

Dags igen för promenad med kära Gitte. Jag var hos mamma förra helgen och Gitte har varit lite sjuk också, så det var ett kärt återseende – jag vill verkligen ha Gitte i mitt liv varje vecka! Det blåste snålt och 4 grader kändes som 4 minus, men när solen kom var ljuset fint. Dock fortfarande vinterfärger i naturen.

IMG_4671

Det börjar poppa upp vårtecken. Just Gittes snödroppar är ovanligt stora.

IMG_4670

Det har varit en helg med återhämtning och lugn, mycket prat med familjen och vänner, vårligt städ och rens hemma, och trevliga stunder av både kreativitet och samvaro som inte råkade komma med här just nu.

Om man vill lära sig ta det lugnt ska man studera en katt.

IMG_4667

 

 

 

 

Leave a Reply

