Mellan årstider

Det är magiskt vackert ibland på Verkö där jag jobbar.

img_4630

Jag älskar soluppgångar och solnedgångar!

img_4631

Jag hade en härlig kväll hos min vän Inki i Arkelstorp. Mat och prat och skratt och så ville hon till min förvåning se på boxning.

IMG_4659

När jag körde hem var det vackert i Näsum också, det ligger ganska högt.

img_4629

Väl hemma en skön lördag med tulpaner och våfflor.

Mina kära Montanahyllor kom äntligen upp på väggen, det kändes så himla skönt! Jag pussade lite  på min borrningshjälp 🙂

img_4622

På själva Mariadagen var det Fettisdag. Vi har ju fått nötförbud på jobbet så det var något annat i semlan vi fick istället för mandelmassa. Den var lagom söt och slank ner. Och vi har gott kaffe på jobbet, ännu ett plus.

img_4620

Ledig fredag och jag flög till Stockholm och tog en supergod sushi medan jag väntade på tåget.

img_4634

Hos mamma blev det snöigt och jag halkade runt och gjorde olika ärenden.

IMG_4661

Bland annat köpte jag en ny kopp till te och stora helgkaffedrickningar.

Jag hälsade på min vän Lena som har en klädbutik och vi tittade  på alla fina vårplagg som de höll på att plocka upp. Den här var i sidenstretch och dyr och helt ljuvlig. Men jag köpte inget den här gången.

img_4640

Jag gjorde min traditionsenliga västerbottenspaj hos mamma.

IMG_4662

När man är i Borlänge runt sportlovet och sedan åker ner till Blekinge igen brukar det verkligen kännas av att det är mer vår i sydsverige. Men inte i år. Såååå grått och här satt jag fast på E22an en halvtimme efter en olycka.

IMG_4665

Katt i tvättsortering, hon vill vara med överallt.

Matlådematlagning som vanligt och den här bläckfiskpastan blev jättegod. Varma mackor ska inte heller underskattas

Bilbilbesiktning och min blå springare blev godkänd utan anmärkning. Skönt för då känns det möjligt att den snällt ska rulla på ett tag så jag slipper dyra verkstadsbesök eller byta bil

Ett frisörbesök hann jag också med i veckan, skönt värre att vara av med de små grå i några veckor.

IMG_4664

 

 

Leave a Reply

