Vintervecka i sydsverige

Blekinge bröt ihop litegrann när snön kom och min restid fördubblades. Jaja, bara man klarar sig från olyckor. Jag laddade bilen med kaffe, nötter (eftersom vi inte längre får äta dem på jobbet), musik och telefonsamtal. En av veckans alla nästan stillastående köer.

img_2112

Min hall har blivit klar. Det är inte dumt att stå där på trappstegen  och måla med vit färg. Det blir så mycket finare och jag blir lite nostalgisk när jag tänker på alla väggar jag målat vita där jag farit fram och bott.

Liten men helt ok hall.

img_2114

Dags för ett tvådagarsmöte i Malmö med kollegor från olika håll i världen. Scandic Triangeln bidrog med fint rum om än lite kallt, rikt utbud till frukost och ett fräscht lunchkoncept.

Jag brukar ta en bild från hotellfönstret och lägga på facebook när jag är ute och reser. Vem vet, kanske är någon vän i krokarna och så kan man ses. Det har spridit sig till några andra som nu gör likadant,  vilket jag så klart tycker är kul.

Jag skriver alltid A Room with a View när jag lägger ut bilden, som filmen. Att bo på 16’e våningen var ju tacksamt för en bild även om det var lite mörkt och grått.

img_2115

Vår mötesledare hade missat att boka restaurang till kvällen så jag hörde med receptionen. Det var kallt ute och några av mötesdeltagarna var inte rustade för några längre vinterpromenader. Bara över gatan låg ett ställe som hette Kin Long och som visade sig vara en asiatiskt restaurang med höga ambitioner.

Jag inledde med mousserande grönt ingefärste.

img_2116

Ägaren var helt underbar och berättade hängivet om maten, restaurangen och det mesta andra man kan tänka sig. Vi valde en femrätters och de vegetariska och veganska rätterna var précis lika fina som de andra.

Jag valde standardmenyn och de här räkorna var vansinnigt goda med en sojamajonäs till. Soppan, desserten och allt annat var också otroligt gott. Jag kommer att tipsa alla om den restaurangen.

När mötet var slut åkte jag till en av mina bästa vänners kontor för ett vändygn med henne. Det hade klarnat upp och Malmö visade sig från sin allra bästa sida.

img_4523

Fin utsikt hon skaffat sig över Malmö Central…..

img_4524

Efter en del ärenden landade vi in med lite gott småplock och pratade och skrattade så vi blev helt svettiga.

img_4525

Sedan gick till en italiensk restaurang runt hörnan och fortsatte dela med oss av livets tankar och händelser, skratt och kärleksfulla tårar. En fantastiskt rolig kväll och förmiddag med en underbar vän.

Tack…vad fint det är med vänner.

Leave a Reply

