Energi trots årstiden

Der är ju som sagt inte precis min mest utåtriktade period på året – det grå väder som rått på sistone manar inte på min kreativa ådra i rätt riktning, haha. Och nu blåst och snöigt, och det är inte ett dugg bättre för mig.

Ibland får man hämta lite inspiration på andras instagramkonton..

Men jag har lagat en del gott jag också så klart – jag bara älskar att stå i köket när det ruskar utomhus. Jag får lägga band på mig så att jag inte lagar för mycket hela tiden….

Det här blev en underbar tomatsås med lite turkiska kryddor jag hade förmånen att få roa mig med.

Och nu är en wok lagad till några matlådor. Typiskt bra.

Det blir en del kattmys just nu.

Jag köpte mynta till te och det är dessvärre inte bara jag som gillar den….

img_4501

I huset där jag bor diskuteras en mycket viktig sak just nu. Eller – saken är den att vi knappt pratar här  i vanliga fall. Så jag hälsar så hurtigt på alla bara för att liva upp lite, och dessutom tycker jag det är hyfs. Men men, hur som – i tvättstugan finns en stor tvättmaskin utöver två mindre, och bara för att ingen ska tvätta – citat min fastighetsskötare “två trosor” i den stora ……(som om tjejer skulle göra något så dumt….. OMG)  – så lägger man en femkrona i den stora maskinen. En gammal femkrona.

Nu har det lösts så att bostadsrättsföreningen kommer att växla till sig något hundratal femkronor och så får man gå till ett rum på området och växla…… Det kommer INTE att hända mig, det kommer säkert att vara öppet bara någon timme ibland på dagtid. Så – eftersom jag gillar att tvätta lakan i den stora maskinen hamstrar jag  – haha.

img_4493

Jobbet är en stabil plats – lika trevligt hela tiden. Toppen, men vägen dit och hem är som värst just nu så jag tar det lugnt på vägen. I veckan har jag pratat med gamla kollegor som råkade höra av sig ungefär samtidigt. Kul att höra med varandra hur  livet tar sig fram.

Jag planerar resor – bland det bästa jag vet. Till Borlänge och släkten, till jobbdestinationer, till vänner och så en egen njutresa framöver. Jag tycker det är jobbigt att inte ha en fin resa bokad…..  Mmmm, tänker tillbaka    Rhodos var ju till exempel underart.

image

En jättedålig bild men härom kvällen var det ett stort blåljuspådrag på min gata. Jag vet inte vad det rörde sig om men det blinkade ganska ordentligt här hemma

img_2104

Men nu finns lite snö på marken här i Blekinge nästan för första gången den här vintern. I går kväll trodde jag att jag glömt släcka lampan bakom min sovrumsgardin, men det vara bara det att det var ljusare ute tack vare snön.

img_4511

Man får hämta energi i härliga vänner, rar familj och kul jobb, små hemprojekt, krama en fin vän lite extra och så se filmen A Room with a View som jag råkade på en kväll. Jag gillar badscenen med killarna.

img_2093

Och så får man proppa i sig goda nyttigheter, det livar ju alltid upp!

img_2045img_2109

Oj vad det yr utanför fönstret nu. Jag fick pulsa ut på balkongen och hämta en tröja som hängde på vädring.

Men som norrmännen på yr.nu säger – Det är vilt……i alla fall ganska vilt.

img_4516

 

 

Leave a Reply

