Dimmigt

Arbetsveckan har så att säga flugit fram. Själv vill jag  ju flyga fram lite lättare så jag har ökat upp mängden smoothies och annat grönt. Och gult – varmt citronvatten varje morgon, eller, ibland slinker kaffe ner först men jag försöker vänta med det tills en stund efter citronvattnet. Kan det vara det som håller mig frisk?

Jag har rensat igenom mitt badrum och flyttat en trådbackshylla till klädkammaren. Jag har en fin spegel i förrådet som jag vill byta ut mitt jättefula badrumsskåp mot, så det här var en förberedelse inför det. Skönt att rensa ut och använda  upp.

Jag har alltid köpt sådana här olivtvålar när jag varit runt Medelhavet och gillar att använda dem; jag är ju en torris. Men inte förrän nu har jag lärt mig att det är med typ en så’n här nätboll man får till så där Hamam-aktigt ljuvligt skum. Helt underbart skönt!

img_4432

En kille som jobbar på ett av ställena vi bodde på i Kenya brukar skicka mig roliga meddelanden och nu i veckan kom en bild. De hade vakter på nätterna, och det var nog bra. Å vad ofta jag tänker på Kenya. Nu sparar jag till nya resor.

img_4437

Min bästa promenadlockelse Gitte är borta över helgen och lördagmorgonen var kall och dimmig så jag är väldigt nöjd med mig själv som gick strandpromenaden i alla fall.

img_4438

Havet var osynligt idag men hördes, det är en märklig känsla. Solen försökte tränga genom och bli synlig … men var som alltid svårfångad på bild.

img_4448

Kallbadhuset gömde sig en bit ut. Det är bemannat på lördag förmiddag så jag gick dit och ordnade med fortsatt medlemskap.

img_4453

img_4452

Men naturen är ju vacker alla årstider och jag älskar ju trots allt att vara utomhus.

Morgonmöte vid Näsviken. Vilket kackel!

img_4441

Andra stod tysta.

img_4446

Här behövs lite kärlek.

img_4447

Även en dimmig power walk ger ju en massa energi och det är ju perfekt en lördag!

Facebook påminner om en ljuvlig brunch jag och Lovisa åt på Kung Carl i Stockholm för två år sedan. Min fina skatt.

img_4436

Leave a Reply

