De första vårkänslorna

Jag rensade bilder i telefonerna, har två just nu… och hittade foto om en bok. Jag hittar alltid sådana bildpåminnelser eftersom jag tar dem så snart jag ser något bra tips om allt möjligt. Den här ska jag införskaffa.

img_4356

Just nu känner jag den där vändningen man pratar om så här års. Den här lördagen bara kom ny energi farande, helt underbart! På fredagskvällen blev jag bjuden på en smaskig turkisk gryta. Förra helgen snapchatade Lovisa om en indisk gryta hon gjort. I båda fallen hängde smakerna på rätt kryddor som båda hade hemma. Jag tänker att jag vill ha fler kryddor och lära mig mer om kryddor från olika delar av världen. Det ska bli intressant och gott.

Efter att ha vaknat till mistlurarna i Karlskrona körde jag hem genom dimman. Men hemma var det soligt och jag och kära Gitte gick en PW längs strandpromenaden. Det var så ljust och underbart, även om det inte syns så bra här.

img_4416

Vid horisonten ser man den dimma som ofta ligger utanför Karlshamn och ibland drar in över oss till allas förtret – det blir jättekallt då. Vi gick mot solen och sedan vände vi efter småbåtshamnen och gick mot solen igen istället för att gå en hel runda som finns.

Vi hade sol hela promenaden och pratade och hade så trevligt som vanligt. Jag är så väldigt glad över henne! Dimman kröp dock tjusigt närmare.

img_4417

Väl hemma gjorde det inget att sikten försvann och det blev kallt och fuktigt. Från min balkong förra helgen och så nu när dimman kom nära.

Husen på andra sidan gården försvann.

img_4421

Jag roade mig med blandad matlagning och vänprat. Förra året åt jag bananpannkakor flera kvällar i veckan och nu har det suget kommit tillbaka – idag fick de vara med i en brunch. Generösa ägg och små bananer gjorde att smeten flöt ut en hel del men det gör ju inget. De är också perfekt frukost att äta kalla i bilen på väg till jobbet.

Helstekt kyckling blev det också. Sedan kokade jag buljong på skrovet.

Penny i sin tur roade sig med att bita på hyacintrester, men nu blir de utstädade så nu får hon hitta på något anat att sätta i sig för att sedan hulka ut hårbollar. Hon ska får något gräs igen eller så.

img_4419

Nya småfåglar är utanför fönstret i min ek, jag har fått inspiration att göra klart saker hemma som jag inte gjorde efter flytten, och så får jag lust att ha krokusar på balkongen. De första vårkänslorna är här!

Leave a Reply

