Dessa januariveckor…

De ÄR ju inte min grej de här januarivardagskvällarna. Helgerna är helt ok, och det är inte skillnaden mellan jobba och ledigt jag menar. Men jag har enormt svårt att uppbåda energi hemma just de här vinterkvällarna. Jag förstår att det är mentalt – jag har inget att vara trött över utan jag får tvärtom energi nu från olika håll och kanter. Men att ta den och få så mycket gjort hemma i veckorna nu – nej. Men men – jag låter bara bli att göra sån’t jag inte tycker om när jag är trött på vardagskvällarna, och bara gör något lugnt och trevligt. För att jag kan. Eventellt stök hemma finns kvar på helgen och då är det dagsljus och då går allt snabbt och lätt. Typ allt.

Kära gamla ljuslyktan som dock är så svårfångad på bild.

Det gäller att ta vara på dagen på helgerna och jag och Gitte gick en skön runda i söndags morse. På hemvägen hämtade vi upp dottersonen Vide som pladdrade på resten av vägen tillbaka.

img_4398

kall helg och det var skönt att kunna iskallvädra sängkläderna.

Veckans sociala begivenheter i form av lite vänner och familj blandat live och i telefon och i andra medier har lättat upp kvällsmörkret, och på jobbet har det varit bara bra.

Jag fick med mig en påse svarta vinbär från Borlänge i höstas. Jag hade skrivit på den – Sv vinbär som mamma tyckte var för gamla. Det var de inte – jag har frusit dem i små påsar, och ibland blir några av den en smoothie. Här med kokosmjölk, (fryst) spenat, svarta vinbär och clementiner. Den räckte till tre morgnar och sämre kan man smutta på när man kör sina 6 mil på E22an på morgonen.img_4411

s

Leave a Reply

