Dalamys

Ju- och nyårshelgens sista helg och jag åkte till min familj i Borlänge. Jag undrar hur många gånger jag åkt den tågsträckan, alltså mellan Stockholm och Borlänge. Tåget gjorde två automatiska nödbromsningar och jag fick fin utsikt.

img_1888

Jättesköna och trevliga dagar. jag bodde hos mamma och vi fick vakna till vackra morgnar. Ena morgonen var det minus 23 grader.

img_1915

På fredagkvällen var jag hos min bror och familjen och hade en mysig och kul tacokväll med dem.

img_1897

De bor i Halvarsgårdarna utanför Borlänge i ett litet sagolanskap med snö på taken.

På morgonen när vi åkte därifrån var köerna mot Romme Alpin långa över Tunaslätten.

img_1912

På lördagen hade jag och mamma en underbar solig dag ute på riktigt lång promenad pch fixade också en massa ärenden. Båda tyckte att den andra till och med fick färg i ansiktet.

Stärkt av släkt och trevligheter tog jag tåget söderut igen och glömde min dator hos mamma….första gången på över tjugo år med bärbar jobbdator som jag glömmer den någonstans.

Dagens skrivövning  – som var Ur led är tiden, fick bli för hand.

img_1932

Tur min fina arbetsgivare tog det med ro och genast ordnade mig en lånedator tills min vanliga kommer med paket…..

Minne från det andra tågstoppet och så dags för en ny vecka 🙂

img_1887

 

 

Leave a Reply

