Skriva varje dag med #365skriv

Jag är nu med i en skrivgrupp som heter #365skriv. Man får något slags tema varje dag och ska använda det på något sätt under dagen, skriva något kring det alltså. Man får temat i en facebookgrupp och kan där också diskutera med de andra och coachen som heter Jeanette. jag har lyssnat på något webinar med henne tidigare och brukar läsa en del hon skriver om att skriva. Kreationslotsen heter hennes företag tror jag.. Hon har olika skrivarkurser och en av mina vänner var på en av dem i Italien och tyckte den var bra.

Så därför kommer det ibland att finnas #365skriv som ett av mina #ord under rubriken eller så kanske jag skriver något om det i mina inlägg. Ibland kanske jag skriver kring temat men det syns inte att det var just dagens tema eller ord eller vad man nu får. Det började naturligtvis igår den 1 januari, men jag gick med i dag. Det blir nyttigt för mig, och äntligen kom jag mig för att fixa till det med ett saknat lösenord så att jag kommer åt min blogg även från min jobbdator när jag är på arbetsresor och bara har den. Men jag kommer ju säkert mest att skriva kring temat i andra format än på bloggen, men det kan ju dyka upp här också

Ja vi får se, det blir spännande att se hur det känns att vara med i skrivargruppen. Nu är det dags för en vecka med tre variationsrika dagar på jobbet och en resa till nära&kära. Vi går mot ljus, mot vår och sommar och mot annat som vi ännu inte har en aning om.

OCH – nu redigerar jag här – för nu har jag fsett det första temat, de första orden, och de gällde ju för igår. Den första dagen lyder temat. Den första dagen av min medverkan i skrivargruppen missade jag men hade ju råkat skriva ett inlägg igår om sista dagen och nyårsdagen, så det fanns kanske en föraning, även om jag var sen med att anmäla mig. Den första dagen – visst låter det underbart – jag älskar när något börjar och att vara på väg. NU har jag redigerat färdigt, och det jag skrev i morse fortsätter. 

2016 var ett år för mig med så mycket fin vänskap också och det känner jag bara växer och växer. I helgen har jag hörts ganska mycket med kära äldsta vännen Hilde som också var här i somras. Vi hade några fina dagar hos mig som vi båda satte stort värde på.

One thought on “Skriva varje dag med #365skriv

Leave a Reply

