Årets sista dag och en god morgon 2017

Årets sista dag började abrupt med att Lovisa hade blivit bestulen på Kuba så hon ringde och behövde hjälp med polisanmälan och sån’t. Hon och Lisa mådde bra men naturligtvis jättetrist och besvärligt. Jag blev pigg och drack kaffe och fixade med hennes saker lite, och tog en smärre städning.

Kl 9 kom kära Gitte och vi gick strandpromenaden, alltid lika kul, trevligt och skönt.  Lite dusch och fix och sedan kom en vän. Av alla saker hade vi lite gemensam tvättstuga och så lagade vi nyårsmat. Potatisgratäng och kladdkaka, och sedan på kvällen entreconte och så grädde och skogshallon till kakan. En del samtal, sms och en biltur till stan på kvällen för att hjälpa till med en slant till Kuba blev det också.

Tappar man kladdkakevispen på golvet så är någon snabbt framme….. Sedan vid tolvslaget fick hon en Sheba för att skingra tankarna från smällandet. Gick sådär men hon åt upp den senare.

img_4319

Framåt midnatt gick vi till Villa Utsikten som bara ligger någon minuts promenad bort, och såg kommunens fyrverkeri på Piren från havshållet. Kul att en båt tutar med. Man hörde även vågorna men det hörs nog inte på filmen.

Gott nytt år!

Och så ett nytt fräscht år då jag för min del önskar att inte så mycket ändras just nu, att barnen och övriga familjen och vännerna får må bra och att det ska krångla mindre för en del av dem. Jag är tacksam över ett väldigt händelserikt år för mig och familjen.

En riktigt smarrig frukost på nyårsdagen, och därmed hej då till en del snaskande och så klart vill även jag som många andra ha ett fräscht och motionsrikt år nu! Idag ska jag städa ut julen också.

God fortsättning!

img_4318

Leave a Reply

