Det man trivs med

När jag skriver lite här om vad jag gör och lägger upp bilder jag tagit blir det tydligt att jag håller mig till vissa saker. När jag vill eller behöver koppla av hemikring blir det mat, promenader med eller utan vänner  i skogen eller vid havet, familj, läsa och skriva med kattsällskap, vänner, utsikter. Någon selfie ibland. När jag är någonstans med jobbet blir det mat och utsikter, ibland någon selfie, haha. Och när jag reser privat blir det hav, natur, betraktelser, utsikter, promenader, ibland familj, och mat….Lite yoga, någon selfie, något kul man ser… Haha, var och en är kanske lite enformig även om det man är enformig kring skiljer sig mycket från person till person.

Finfint med frukost på julrester på fröknäcke och  vakteläggen var ett kul litet inslag i år. 20 kr på Lidl för 12 st….jag måste kolla ibland om de har dem igen.

img_1819

Annandagen förflöt i lugn – och många verkar vara sjuka. Kollegor och vänner eller deras barn har olika febriga förkylningar och magsjukor. Jag står i mitten och hoppas slippa, och jag får höras med dem på olika sätt istället för att ses.  Gustaf är dock också frisk och vi åt kyckling med rotselleri och potatis med kantarellsås och rå kålsallad på rödkål och strimlad brysselkål.

Mitt tricks med rotsaker i ugn är att gnida in alla bitarna i olja och sedan inte röra dem alls, utan greja runt dem lite bara precis innan de ska ut helt. Rotselleribitarna blev supergoda, som knapriga mustiga chips. Potatisarna blev frasiga.

img_1821

Lite soffmys innan Gustaf drog vidare på Star Wars-bio.

img_1828

Jag hade en dum tid att passa mitt på dagen på tisdagen men min chef tyckte det var en helt ok dag att jobba hemma. Morgonpigg som jag är satte jag igång med min mailbox och annat planerat medan stormen Urd mojnade så sakteliga utanför.

I brist på någon att ha fikarast med framåt 9 gick jag till Väggas fiskbutik när de öppnade istället. Det ljusnade vid havet och jag njöt som vanligt av det. De stora vattenpölarna måste kommit till av vågor som slog in under nattens blåsväder.

img_1835

img_1838

Lite tommare nu  än 1 maj vid bryggan där vi vinkade av vännerna som nu seglar runt jorden.

img_1841

Jag köpte lite olika saker att ha i veckan och till matlådor. Alltid härligt i fiskbutiken.

Det har varit mycket nytt för mig hela hösten på jobbet och nu är det jättekul att kunna börja fördjupa mig i det ena och det andra och det flöt på fint därhemma. Gustaf kom förbi på sen lunch och sedan skjutsade han mig till mitt lilla ärende. När jag gick hem igen började det mörkna, så då var det vackert igen, haha.

img_1845

img_1846

Jag har yogastretchat en hel del de senaste dagarna och det är underbart att känna mjukheten komma tillbaka och hur det pirrar i huden efter en skön stund på mattan. I dag har jag träningsvärk i ryggen efter gårdagens session. Jag tror 2017 blir ett härligt yogaår för mig.

 

Leave a Reply

