Stilla dag

Här är det riktigt grått och kladdigt. Jag bor ju vid en isrink och ismaskinen får en snöliknande massa över så vi har en sällsynt snöhög – där leker alltid något barn eller någon hund. Stackars bilen också. Det var inte många dagar sedan jag tvättade den.

Jag var egentligen inte sugen på att gå en promenad idag, det kändes ruggigt. Men jag typ tvingade ut mig och det är ju såklart alltid bra att gå en sväng.

Grått över havet.

img_4278

Grönt på marken.

img_4279

Det ska ju börja blåsa mycket här nere tydligen, kanske därför båda lotsbåtarna låg här inne, det brukar de inte göra. Eller så var de bara jullediga.

img_4280

Nästan tomt i gästhamnen.

img_4281

Jag hade med mig en påse brödkanter och så krutonger som jag rensat ur frysen. Det blev ett väldans liv och kiv när jag öppnade min godispåse vid Vägga Rökeri.

img_4283

img_4286

En and sprang efter mig när jag gick därifrån.

img_4293

Här ser man hur hon kutar efter mig när jag gick vidare.

img_4294

Hon hoppades på mer men brödet var slut.

img_4297

Jullugn i hemmets vrå, så skönt. Familjeprat och vänprat, och familjelmåltid, då vi upptäckte att en sen lunch har inget namn som brunch har. Gustaf läste  upp diverse fakta om det hela och om en hel del annat – en vanlig situation här, haha.

Lovisa representeras av julgranskortet som hon hade gjort åt mig och så Facetimade hon och Gustaf lite efter maten.

img_4299

 

Leave a Reply

