Nu lackar det

I början av veckan lanserade vi en helt ny web på jobbet. Det har varit mycket jobb med den men vi har varit en jättebra grupp och jag som ny har ju såklart lärt mig väldigt mycket mer om mitt affärsområde på vägen.

Vår chef hade lämpligt nog bokat oss för julbord samma kväll och vi samlades för ett glas bubbel innan det kom några taxi som körde oss till Gästis i Kristianopel

img_1772

Det var ett litet gulligt ställe som ganska nyligen köpts av en familj som driver det vid sidan av andra jobb. Lite Dalarna-känsla över samhället faktiskt. Jag har aldrig varit i Kristianopel, bara kört förbi på väg till Öland. Mina kollegor pratade om att det är ett mysigt och vackert utflyktsställe.

Jag jobbar med en väldigt trevlig samling personer och det var många skratt och kul samtal. Julbordet var småskaligt så det kändes fräscht. Egna smaksättningar och en hel del för mina vegetariankollegor, jag har flera stycken.

img_1777

Väldigt mycket av maten kom från trakten, både djur och grödor. Jag åt rökt lamm som var supergott och en fantastisk flädersill. Min bordsgranne, som då äter veg men gillar ägg, frågade om jag ville ha hans räkor. Så jag fick mig även en massa goda räkor utan att behöva bli för mätt av äggen, haha.

Väldigt trevligt att det var så litet och gemytligt och roligt för mig att prova ett nytt ställe. Efter 22 år av jobb i Blekinge och norra Skåne har jag ju haft förmånen att se väldigt många ställen häromkring på olika event med jobbet.

img_1778

img_1779

Eftersom jag började mitt nya jobb i augusti och det blir en normal omtagning här nu med projektslut och julavbrott, så känns det som om det liksom gått en termin. Det ska bli mysigt med några extra lediga dagar i jul men det känns skönt att jag inte alls är jobbtrött nu – bara full av energi och glädje efter en lärorik och spännande termin.

En leverantör till oss som trycker våra trycksaker hoppade in på kontoret och önskade god jul.

img_1784

img_1785

Så, nu väntar en sista arbetsdag före jul och samma dag sitter båda barnen på varsitt långflyg, hej & hå.

Ullkrans på dörren hos Gästis i Kristianopel. Huset var från 1700-talet.

img_1774

 

Leave a Reply

