Veckoslut med vänner och mer

Härligt med en lugn söndag och jag hann grejsa med en del jag ville göra även om jag tog det lugnt. Jag pratade med mamma, med min svägerska Marie  och med Lovisa, hördes med fina vänner och hade det lugnt med den här rackaren. Som verkligen kan ta det lugnt…

img_4184

Sedan blev jag extra glad eftersom min vän Ilona och hennes vän Kalle kom förbi på väg från Öland till Malmö.

Jag fixade lite kaffe och smått&gott och det var så kul och mysigt att sitta tillsammans en stund.

img_4186

De hade med sig en stor fin hyacint och lyxig choklad. Allt man behöver i livet – nästan.

img_4190

img_4191

Jag tog ingen bild på dem eller oss idag men ler alltid när jag ser oss i en hiss när vi skulle ut och äta gott i Malmö tidigare i höst. Fantastiskt rolig kväll!

image

Glad – Ilona är en väldigt kär vän.

img_4187

Jag känner mig så rik i mitt liv med familj och vänner. Ett litet hem, mat på bordet, hälsan i behåll vad jag vet. Jag sitter i mitt vardagsrum med datorn, många tända jus och Buddha Bar på Spotify. Rara meddelanden i mobil och mail, fin helg bakom mig och en trevlig arbetsvecka framför mig. Sedan en lugn jul. Tacksam.

img_4193

Och minns ännu lite mer av Afrika.

img_4185

 

Leave a Reply

