Ljus och ljusa minnen i det grå

En av årets två mörkaste lördagar, alltså de kring Vintersolståndet. Det var verkligen genomgrått hela dagen. Lugn förmiddag, tvättstuga och sedan ut i det grå för att skjutsa en vän till Ronneby. Jag handlade lite på hemvägen men sedan när jag kom hem började jag tända ljus för en lugn kväll hemma.

Första året jag hade de här ljuslyktorna hade jag svårt med tålamodet när jag skulle öppna och stänga dem. Nu går det helt utan problem och lyktorna lär ju inte ha ändrat sig. Alltså har min teknik eller tålamodet ändrat sig, haha.

img_4173

Här är deras kompis.

img_4172

Min Amaryllis blev helt kort men det passar bra och det ser ut som om en till stängel är på väg upp. En har blommat ut, den klippte jag bort.

img_4175

Jag pratade med en förkyld Lovisa och skickade dit bild på Penny som låg på en ljummen blombräda helt i sin egen värld.

img_4176

Och efter min genomgång av Kenyafotona skickade jag henne även ett gäng bilder på  syster&bror.

Vid ekvatorn.  Han visar att vattnet snurrar åt ena hållet på ena sidan och åt andra hållet på andra sidan ekvatorn, hur coolt som helst.

img_4179

Det fanns två takluckor och vi flyttade runt lite, men ofta stod jag bak i bilen och hade utsikt över mina hjärtan.

img_4178

Kul med selfies!

img_4177

Högt uppe i den grönaste parken.

img_4180

Fascinernade att rulla förbi zebror, gnuer, antiloper och apor lite här och var. Vår guide Paul var så himla bra på att veta hur han kunde köra så vi inte skrämde iväg djuren. Jag måste kolla – jag tror Lovisa fick Pauls facebooknamn, han lade dit bilder under färden och jag tror han var vän med många av sina resenärer.

img_4181

Det är svårt att ta bild på ljus och fönster. Men tur det finns ljus att tända, jag älskar det.

img_4174

Leave a Reply

