Nu och då

Vi hade ju kinesiskt besök på jobbet och vi brukar gå ut och äta ihop med våra hitresta kollegor. Jag jobbar på huvudkontoret så antalet besökare från i stort sett världens alla hörn ar ganska stort. Hur inspirerande som helst!

Jag följde med på onsdagen och vi åt på Nivå där jag aldrig ätit men liksom alltid vetat om att det funnits. Jag åt en god lax med gräddkokta grönsaker, och vi hade jättetrevligt, jag, min Karlskronakollega Annette och så två tjejer på marknadsavdelningen i Kina. Den ena var född samma år som Lovisa och hennes mamma var född samma år som jag, och dessutom alla fyra i Hästens år. Det var visst en väldigt bra mor&dotterkombination, spännande.  När vi var på kurs tidigare i höst frågade en indisk kollega direkt vilket rumsnummer jag hade. Jag visst inte riktigt vad jag skulle svara, men när jag visade min bricka som var typ 214 sa han, Ahh, bra summa på de siffrorna!  Vi lever i en stor värld med många mindre olika världar i. Jag tacka någon däruppe för att jag får vara i en stor värld på jobbet. Namaste.

img_4080

Ett försök att visa en jättebra top som är perfekt att byta till om jag ska ut och äta efter jobbet. Den har jättefint fall, skrynklar inte när man packar den. den är glittirg och skön, men syns inte alls på bilden, haha.

img_4077

Fredag morgon och det är ju härligt att veta att en vecka till på jobbet har fixat sig och så kommer det en helg! Som vanligt lekte vi bäddaövermig-leken på morgonen….

img_4082

Jag tog med en påse saffransskorpor och bjöd på till eftermiddagsfikat på jobbet. De gillades, recept efterfrågades och det kändes kul att samla ihop de som kunde på en trevlig stund – vi har väldigt roligt och trevligt.

skorpor

Jag har sparat ut alla Kenyafoton en gång, men alla kom faktiskt inte med. Igår skulle jag leta upp lite bilder till min morbror som fyller år, så äntligen sparade jag om bilderna och fick med alla ut ur mobilen – bäst att inte bara ha dem där.

Jag fick såklart nostalgikänslor eller vad man kan säga om något som hände så nyss. Jag tänker ofta ofta på olika saker vi fick uppleva där.

Jag tog ju selfiesar med så många djur&mig som möjligt, haha. Här hade vi tur och kunde stå med jeepen precis där en hjord ville passera.

img_4086

Det är svårt att inte bli fascinerad av krokodiler. Så urdjuriga och så coola och liksom svåråtkomliga.

img_4084

Städerna var fulla av killar som hade en cykeltaxi med dyna på pakethållaren.

img_4091

Lejonen som tog en lur efter morgonens skrovmål brydde sin inte ett dugg om oss.

img_4085

Jag står upp i jeepen och tittar ut genom taket och kollar nedåt in Lovisa som zoomar in något från fönstret.

img_4088

Magiskt.

img_4089

Det fanns tid att tänka och ta in intrycken när jeepen stod tyst och stilla och vi inte ville störa djuren.

img_4083

Det måste finnas väldigt många åsnor i Afrika. De var kul och de var med överallt och hjälpte till.

img_4090

Minnen för livet.

img_4087

Leave a Reply

