Inga reflexer i Shangai

Det känns märkligt att det finns något julbord inplanerat helt  snart, att folk pratar om jul och nyår och att 2016 snart är slut. Men jag ser såklart också i kalendern att det är den 6 december. Jag känner två som heter Carolina och båda fyller år idag – min kusin och en tidigare kollega. Grattat på facebook, tänk så finurligt.

Vilken klar och vacker dag och då visar sig Karlskrona från sin allra bästa sida.

img_4066

Idag hade vi kinesiska kollegor på besök och hade möten om vår marknadsföring. En av dem tittade intresserat på den reflex som hängde på min jacka och jag förklarade mörkret, bilar, säkerhet och reflexens roll i det hela. I Shanghai är det aldrig mörkt p g a alla lysen, sa kollegan, så vi ser aldrig stjärnorna.   Jag sa att en så’n här klar dag säkert kommer att visa er stjärnor i kväll, och det hoppades de verkligen. Tänk, vi som ser dem så ofta.

img_4068

 

 

Leave a Reply

