Att sova och vakna en lördag

Återigen en grymt bra sovnatt för att vara mig och jag är så väldigt glad att jag kan sover såhär ibland nu. Jag drömde flera märkliga drömmar men somnade om emellan.

img_4030

PW bokad med Gitte även den här lördagsmorgonen så 8.30 knackade jag på hos dem.

img_4031

När jag kollade vädret på nätet igår såg det ut att bli grått men inget regn, plus 1 grad. I verkligheten var det klart väder och minus 2.

Vi gick det som vi kallar för att gå runt Granefors. Trevligt prat hela vägen som vanligt.

img_4034

img_4035

Tunn tunn is på sjöarna som ligger runt den rundan.

img_4036

På hemvägen handlade jag och när jag styrde hemåt igen, det vill säga ner mot havet, såg jag att speciella moln höll på att dra in. Så’n tur att vi prickade in den klara fina morgonen, vi får väl se vad det blir av det här. Men efter 10 000 morgonfriska steg har jag inga problem med att vara inne resten av dagen.

img_4037

img_4038

Underbart med lördag och skönt att grejsa lite hemma. Penny sitter i fönstret och gnisslar – det är alltid fullt med fåglar i den stora eken precis utanför fönstret. Perfekt underhållning för en kattdam

 

 

Leave a Reply

