Fridays

Slutet på min arbetsvecka forsade allt närmare och även om man tycker om jobbet så är det inte fel att komma hem en fredag och veta att man har två och ett halvt dygn till sitt alldeles eget förfogande.

Att gå ut och shoppa på Black Friday finns ju inte i min värld, men jag sparade med att kika på ny foundation på nätet till den fredagen, och minsann – 20% rea på min kära kräm som jag tål och som sitter fint och skönt. Pur Minerals 4in1. Och alltid kul med lite prover:)

Lite julpåverkad köpte jag senapssill häromdagen och ihop med potatis, ägg och en rödkålssallad med clementin och russin blev den ju en riktigt bra fredagsmatlåda.

img_4020

Och även om jag inte hade tänkt köpa någon mer julblomma så fick jag visst med mig en hyacint häromkvällen när jag handlade.

Min amaryllis sköter sig alldeles utmärkt och även om den kanske kommer att blomma snart så är det helt ok.

img_4027

Jag köpte det här fatet i somras, helt udda men jag tänkte att det kan vara fint att lägga upp saker på. Det har inte blivit så ännu men nu fick min frukt ligga där.

img_4022

Och ifall jag får lust att baka lite så har jag lite arsenal hemma. Om andan faller på….

img_4028

 

Nu blir det bara lite soffkväll faktiskt, jätteskönt.

Jag fick en bild av Lovisa, som man kan plocka fram om man någonsin är så dum att man tvivlar på sin egen förmåga att våga sig på att klara någonting. Det är bara att köra!

img_3967

 

Leave a Reply

