Vardagar

Jag och novemberhimlen. Nu har den hamnat i det läget att jag se fina solnedgångar från mitt skrivbord på jobbet. Det var så soligt idag och jag och en kollega tog en promenad på lunchen. Då såg jag att en lastbil som brukar stå och skymma den lilla havsutsikt jag har var borta. Och sedan framåt eftermiddagen var minsann himlen fin och jag kunde njuta en stund av att jag faktiskt har havsutsikt från mitt skrivbård.

De som känner mig vet hur löjligt glad jag blir över sån’t. Havet är där under solen.

img_4009.Jag brukar titta in på facebook när jag vaknar för att se om någon fyller år som jag vill skicka en hälsning till. I dag var det nog ingen men en vän hade gjort en så’n där uträkning som finns där. Hon ska hitta sin stora kärlek 2017. Jag gjorde den också och jag ska visst upptäcka vad jag vill med livet. Vad bra! Jag lovar att berätta. Eller, vem vet vad jag upptäcker – jag får se om  jag berättar, haha.

img_4008

I går var jag på massage. Jag har jobbat lite för oberäkneliga och halvlånga kvällar i Ka rlskrona så jag har inte riktigt kunnat boka något med kära Jill som håller till i Hällevik &Sölvesborg. Men snart så och så vet jag att jag har en rar stående inbjudan till en trevlig AW-kväll med henne och hennes lilla fina familj. Men hur som, så hade jag fått en kvällstid hos min gamla massör Kim och han knådade på ordentligt och jobbade med någon slags låsning som jag har därinne i ryggen. jag känner sällan av den men den finns och det vore skönt om den kom bort. Skönt och sedan var jag mosig och avslappnad.

Jag hade lite tid över före massagen och tog en tur på Lidl, alltid lite bra saker. Till min förvåning hade de vaktelägg för 20 kronor och innan jag visste ordet av låg de i min korg. Jaja, jag får hitta på något kul med dem.

img_4005

img_4006

 

 

 

 

Leave a Reply

