Adventlugn

En skön söndag i mitt lilla krypin. Eller det är ju inte litet, men mitt. Jag trivs väldigt bra i min lägenhet och den var värt en extra flytt. Nu har jag bott här sedan i februari och jag tycker bara mer och mer om mitt hem. Jag känner mig lugn här, det är ljust, jag tycker det är fint härinne och jag gillar att den ligger högt. Det är tyst – mycket av ljuden nerifrån marken kommer aldrig upp och det finns bara en enda etta ovanpå mig.

Jag plockade igenom mina två jullådor och pysslade till det lite, men inte mycket. Min kära gamla ängel som mamma gjort.Nu hänger hon här – hon har hängt med mig överallt.

Jag satte just upp ett par gardinner som jag hade i mitt flickrum för 35 år sedan – vita måsar på vitt. De är pytteförkorta men de bästa jag hade hemma. Jag är nog ingen slit&slängperson, haha. Jag letar efter ett annat tyg jag vill använda som köksgardin men jag vet inte var jag har det. Det kommer väl fram.

img_3999

img_4001

Jag älskar ljus, det går åt många nu.

img_4002

Jag lagade Pluras zucchinibiffar och råris pimplat med lök, russin, morot och äpple till matlådor men glömde ta bild. Jag tog en promenad till Servus, eller Coop och höll på att blåsa bort. Men jag träffade en gammal kollega där och hon hade roliga nyheter så det blev extra trevligt att stöta på varandra. En vän kom förbi hos mig en stund så jag drack adventskaffe i gott sällskap och hade choklad att bjuda på. Merci….   Jag såg och lyssnade på lite saker på Play , Lovisa ringde, och jag skrev och läste en del.

Alltså – i min smak en absolut toppensöndag. Jag hann inte baka saffransskorpor, eller jag lät bli. Men jag hittade receptet i alla fall.

img_4003

I min äldsta Iphone har jag haft problem med utrymmet i minnet. Jag rensade bort appar och så efter tips från barnen och försöker hålla efter bilderna. Några vill jag dock ha i telefonen och nu tittade jag på de här, från New York i april. ❤ ❤

img_9419

img_9295

Vilka minnen jag fått i år.

Från Brooklynhållet.

img_9427

 

Leave a Reply

