Att summera en del av en vecka

Det sägs ju gärna att vart tar veckorna vägen och just nu instämmer jag – det går fort på något vis. Jag vet ju att det egentligen går i “samma hastighet” hela tiden, men ibland så flyger tiden.

Vi har lite extra mycket att göra på jobbet just nu så det har jobbats en del och jag har tur som kan göra en del i myskläder hemma. Min assistent gör sitt bästa för att blanda sig i så mycket som möjligt.

Annars har jag rensat lite till, skänkt bort några saker, fixat gardinstänger till vardagsrummet, blivit bjuden på en chilistark jättegod bolongese och bott över hos en vän,  hittat min foundation på Black Fridayrea på nätet, fått veta att jag haft dubbel hemförsäkring så de ska skicka tillbaka pengar, bokat nästa flyg&tåg till Borlänge, pratat med min dotter, inte pratat med min son som är på långresa och det blev uppenbart idag när jag såg 191 i min plate spotting – vi brukar berätta för varandra om vår progress på den fronten. Jag har hittat några kläder som jag trodde var försvunna, råddat med mina felaktiga elräkningar, tänt många ljus, skrivit en del, yogastretchat en del, kulmessat med kul vänner och även mer långskrivit med några, fått höstens andra sladd med bilen, köpt saffran, sovit riktigt länge två nätter, torkat kattkräk, betalat räkningar, gjort smoothies på löpande band och upptäckt att Kicks i köpcentret vid mitt jobb har nagellacksmärket O.P.I. Köpte nytt underlack och nytt solpuder.  Så – smått och gott! Bra bra dagar.

Vad då rövat till din säng????  Moi?    Sur svans……

img_3971

Ljustider och på mitt jobb har vi vackra iittalalyktor. Fint och efterlängtat – på mitt förra jobb fick man inte ha levande ljus.

img_3972

Det är en fröjd att köra ut till Verkö på morgnarna, och fastnar man i en lastbilskö som ska till  färjorna så kan man ta en bild. Vackra novembermorgnar! Tack för er!

img_3976

 

 

Leave a Reply

