Sköna söndag

Jag har haft en del saker stående ända sedan min flytt i februari, som jag bara inte haft lust att fixa i ordning. Plus andra fix&rensbehov. I helgen har jag grejat på i ganska lugn takt och blandat med att hötas med lite släkt och vänner. Lite jobb också, men mest hemmafix och nu är det rensat bland fler kläder, handdukar, verktyg, kartonger med divers braattha, en städskrubb är uppordnad. Äntligen inga lådor som står i sovrummet, och det blev dammat och torkat. Jag tvättade täcke och överkast också, himlans skönt. Matlådor blev det också faktiskt, rotsaksgratäng, lammbiffar och kantareller, och ett lass med saker till vinden och ett till återvinningen och en del jag ska skänka   – ja, jag är riktigt nöjd med mig själv.

Den här rackaren ville bara ligga och slöa hela söndagen, haha. Förutom att hon kräktes i en av de gröna fåtöljerna under en av sina små utfärder i lägenheten.

img_3954

 

SMS från Postkodlotteriet – ja tack, allt är välkommet!

 

img_3953

 

Man hade ju önskat att det stod att jag vunnit en miljon, men men…..

Nu vet jag vad jag inte gjorde i helgen – betala räkningarna glömde jag. Ingen panik ännu ju, men jag brukar lägga in dem så att de dras den 25. Jag måste ta tag i att bara få e-räkningar – en sak på Att-göra-listan. Å andra sidan har jag inget emot att göra det lite manuellt så jag kikar igenom dem. Det får bli när det blir då, det där med e-räkningarna.

image

Leave a Reply

