Nya grannar

Det har varit ganska tomt i huset mitt emot mitt – inte mig emot eftersom jag har haft helt fritt från insyn utom någon som jag mest ser TV-ljus från på kvällarna. Nu har det minsann rört sig i flera av lägenheterna och precis mitt emot har det varit stor aktivitet de senaste dagarna.

Nu när jag kom hem från jobbet hade de satt upp röda gardiner och en julgran. Förlåt mig grannguden (och granguden) för att jag tar foton in i andras vardagsrum……

img_3955

 

Själv hämtade jag ner en elektrisk ljusstake och en ring som hänger och lyser när jag ändå var på vinden igår. Men de får allt vänta till helgen med att sprida sitt adventsljus över mig.

När jag var och fick mina ögonbryn fixade förra veckan köpte jag julblommor. Nu ska jag hålla mig till de här två – jag kan verkligen dra iväg och köpa just många blommor. Men en vit Amaryllis och en kruka med flera vita hyacinter i hoppas jag ska vara så fina och sparsmakat juliga så att det räcker för mig i år.

Ojsan vilken dålig bild, haha, det får bli andra sedan när de blommar…. De står lite mörkt åsidosatta på flit för att inte dra iväg och blomma redan nu.

img_3957

 

Leave a Reply

