Lyxigt trevlig fredagkväll

Efter en biltur tvärs genom hela Blekinge från öst till väst, och en bit genom Skåne, fick jag komma fram till dukat bord på fredagskvällen hos min vän Inki. I bilen pratade jag med min bror så bilresan var också trevlig.

img_3939

Men först var vi i köket en stund där hon tog emot mig med presenter till min jämna födelsedag. Ett ljuvligt doftljus och Champagne. Tänk, och vilken överraskning!

img_3941

Vi pratade och hade mysigt i köket medan Inki lagade sin jättejättegoda Paella.

img_3942

Den blev supergod och vi satt länge och pratade.

img_3943

Vi fredagslandade i soffan och hade det toppen med prat och skratt. Och pepparkakor. Sedan sov vi gott och på morgonen åt vi god lång frukost.

Blom-Inki tyckte det blommade ovanligt lite i köksfönstret nu ….

img_3946

På hemvägen stannade jag på piren och där var det ingen brist på stora fartyg inklusive ett med helikopterplatta.

img_3949

img_3948

En liten handling också på hemvägen, och sedan tvätt&städ för hela lördagsslanten. En fin ljus dag och en fin novemberhimmel.

img_3950

Roligt att Inki hade den tändsticksask framme som jag “gjorde” åt henne förra vintern. Jag klistrade på foton av blommor som jag tagit bild på i hennes trädgård på sommaren.

img_3938

 

Leave a Reply

