Shopping, politiker och kvällsjobb

Hemresan från Borlänge gick bra. En märklig grej var att på flyget upp från Ronneby satt jag vid Miljöpartiets Peter Eriksson. Jag råkade hälsa eftersom han såg så bekant ut, men det tog vi båda med ro. På hemvägen satt  jag bredvid en som också såg bekant ut. Jag fick inte ihop det och släppte det och försökte sova eftersom jag skulle köra så sent från flygplatsen. När vi hade gått av planet kom jag på att jag sett honom på bild med Jimmie Åkesson. Jag googlade och jo då, jag hade suttit bredvid SDs partisekreterare Richard Jomshof på flyget ner. Snacka om kontraster mellan de två politiker jag råkade på. Jag röstar inte MP men man kan ju ganska lätt gissa vem av de två jag ändå står väldigt väldigt mycket närmare värderingsmässigt än den andre.

Efter en kort men bra natt inför fullspäckad måndag och tisdag på jobbet hade jag en tid att passa i Karlshamn tisdag  eftermiddag. Till min förvåning kom jag för tidigt och hann in på Jysk för att köpa en fjädrande duschstång som jag ska ha som hängstång i klädkammaren.

Jag har ju jobbat med produkter och marknadsföring i många år och det kan absolut vara svårt att hitta produktnamn som fungerar i många länder och som inte är upptagna. På Jysk fanns den här byrån…..

img_3928

Ännu mer förvånad blev jag när jag hittade tre plagg vid en snabb titt in i en butik. De ser lite “beige” ut, haha, men de blir väldigt användbara. Till jobbet en grå koftkavaj och en beige tröja som ska kombineras med toppar och blusar som sticker fram och med halsband. Plus en småglittrig topp med snyggt fall till diverse middagar som jag ska på framöver de gånger jag vill ha byxor.

Bara sista lappbortsprättningen kvar, jag avskyr lappkli!

img_3931

 

Efter mina ärenden så hade jag jobb i kväll. Texter. Det gör inget alls, det är oftast mer av en hög jämn nivå på mitt jobb utan jättetoppar, så några veckor nu med lite övertid är helt ok.

Jag bjöd på lite plock en kväll förra veckan och en fördel till med det är att det sedan oftast finns lite smått och gott hemma att ta av.  På dagen hade jag blivit medbjuden på lunch av en kollega som ville presentera en annan kollega, från Australien  Så efter en rejäl lunch på god kolja behövde jag inte så mycket på kvällen. Jag hade heller inte varken tid eller lust att laga mat, så jag tog lite snacks och ett ayurvediskt te på maskros, lakrits och citronskal.

Jag har haft köpförbud på te för jag har köpt och fått en hel del te, men nu sjunker lagret snabbt. Det är sååå gott med olika teer så här års. Varmt, ljummet eller kallt, med eller utan honung.

Leave a Reply

