Några novemberdagar

Det är nog ganska precis ett år sedan nu jag var på en dags skrivarinspiration med Maria Bielke von Sydow. Hon fick mig att börja flödesskriva på morgnarna, och jag gör det ofta nu om än inte varje dag. Bara sätta sig direkt man vaknar och låta orden rinna i två eller femton minuter, det som känns bra. Jag gör citronvatten eller kaffe, tänder ljus och sätter mig någon minut, det är jätteskönt. Man ska inte fundera på det man skriver eller redigera eller så, bara göra det. Av sig själv så handlar det om allt möjligt, märkligt men häftigt och skönt. Problemet är bara att jag skulle vilja sitta kvar fast jag behöver göra mig klar för att åka till jobbet, men de är ju ett kärt problem.

Jag har min mormors skrivbord framför ett fönster som börjar lite lägre ner än de andra fönstren. Det gör mycket att se bra utåt neråt när jag sitter där.

img_3888

En som uppskattar den elementljumma fönsterbrädan….. Jag har lämnat den tom åt henne.

img_3889

Vi har mycket att göra på jobbet nu men det är kul saker och med toppenkollegor, så jag har massor med energi och tycker dagarna flyger fram.

Lite Kenya som skrivbordsunderlägg i jobbdatorn.

img_3893

De små grå fick sitt i veckan och jag fick en dos av min frisör som är lite utöver det vanliga. Vi pratar och skrattar och gråter, men det är mest hon som gråter.

img_3891

Dags att åka en helg till mamma i Borlänge. Den här gången ska min bror & Co göra lite annat så vi kommer nog inte att ses. Flyg från Ronneby kl 16.30 och så komma hem till mamma vid 20 efter tåg från Arlanda, perfekt.

img_3894

Så jag har somnat och vaknat hos mamma och jag sov mer än 8 timmar på den nyinköpta uppblåsbara madrassen. Där mamma bor nu ser man rakt över till gamla Folkets Park. Där har jag lyssnat på massor av konserter och dansat ljusa sommarnätter.

img_3900

Jag ville inte lämna mina rosor hemma, inte slänga fina blommor! Jag packade med dem i en påse och så får de leva några dagar till hos mamma.

img_3890

Ny boning för dem efter en dag i bil, flyg och tåg..

img_3899

 

 

Leave a Reply

