Vintern hälsar på

Här nere i sydsverige kommer väl kanske vintern att komma och gå, men just nu har vi snö.

I går morse hade en långtradare hamnat på snedden och jag kom precis när det började vara uppröjt. Jag fick bara stå stilla en stund, och hade sådan tur att solen ville börja gå upp bakom Förkärla kyrka som ligger precis vid vägen.

img_3873

I söndags lagade jag inte matlådor som jag brukar så det blir lite andra lösningar för luncherna. Till måndagen hade jag en pajbit i frysen, perfekt med en paprika till. På tisdagen provade jag för första gången den vagn som står utanför mitt jobb. Jag tog en Falafel i pita och det var jättegott. Den kan jag absolut tänka mig fler gånger. Det fanns en sådan vagn vid mitt förra jobb också men den var stängd min sista tid när, så det satt fint med några Falaflar igen. Han som har vagnen heter Habib och det är rart tycker jag.

img_3874

Och idag var det dags att byta till vinterdäck och jag har väl sällan varit så nöjd med min timing. Jag väntade på McDonalds och läste lokaltidningarna.

Det är inte precis någon invasion av nyanlända som landar in i Karlshamn och Blekinge……

img_3875

Jag inledde arbetsdagen med möte inne i vackra Karlskrona med utsikt över Stumholmen och färjetrafiken.

img_3882.img_3881

img_3883

Säkert någon Karl då…men jag kan min Karlskronahistoria lite för dåligt för att veta vem.

img_3880

Som sagt, en perfekt dag att börja med vinterdäck. Jobbets parkering.

img_3884

Stackars Micke krokodil. Och stackars min Cyklamen. Jag får försöka rädda den inomhus…

img_3876

I Kenya såg vi flera Nilkrokodiler. En tuff stor en snärtade iväg från en sanddyn och simmade krokodilaktigt in i sin grotta på ett ställe, sååå coolt att se.

De här var de första vi fick se. De liksom ljusgröna avlånga grejjerna är krokodiler, och det finns minst en liten en på hitsidan av den lilla ön, jag vet inte om den eller de syns.

img_3886

 

Leave a Reply

