Det man kan göra

Jag smsade inför en söndags-PW med min vän Gitte och hon skrev plötsligt – vi får kolla vädret. Det brukar hon aldrig göra och jag hade ingen koll alls. Men sedan förstod jag när det började blåsa väldigt mycket på lördagskvällen, och regnet smattrade liksom från alla håll samtidigt.

Jag stack inte ut näsan efter att jag kommit hem från Lund. Hemmaplock – värst vad ens hem havererar efter ganska många veckor med olika upp- och nerpackanden och ganska mycket frånvaro.

Gott i höstrusket med en kopp kaffe från Kenya och så min varma skummade mjölk.

image

Jag hittade rosor för 49 kr när jag handlade på hemvägen i lördags. De skrek liksom på mig och nu ljusar de upp här hemma.

Och nu har nästan alla mina orkideer börjat slå ut – trevlig trevligt om de tänker sig att blomma över vintern i år också

image

En liten härva har uppstått. Han om jag köpte lägenheten av ringde. Han hade haft autogiro för elen från Karlshamn Energi, och nu hade han märkt att han har fortsatt betala även för min bostad. När han ringde dem upptäckte han att jag har betalat för min förra bostad istället för den här. Han som bor där har inte anmält på sig som boende heller, vilket mitt i allt skulle gjort att det hela upptäcktes gissar jag. Så han har inte betalt alls och blir nog inte så glad när han upptäcker att elen inte ingår. Men det vet jag inte och det får Karlhamns Energi berätta för honom.

Så jag behövde också ringa dem, och blev lite runtskickad innan jag hamnade hos en som inte trodde varken jag eller han jag köpte av hade gjort våra flyttanmälan i våras. Haha, klart vi har båda två, och jag hittade faktiskt min räkning där jag skrivit vilken dag jag sa upp och informerade om allt. Och de vill att vi själva ska reda ut det (glöm det….) istället för att de tar tag i det.

Hur som, så fick jag leta fram lite papper kring elen och kring tillträdesdagar och sån’t. Jaja, nu blev alla papper och betalda räkningar genomgångna och det blev en hög med släng.

Annars brukar jag göra det här som en del av nyårsprocessen. Inte dumt att göra men jag hade tänkt göra liiiite annat ikväll.

image

 

Leave a Reply

