Mamma, jag måste …..

Det var kära flashbacks för mig när jag åkte runt i jeepen med barnen. När de var små och yngre hade särskilt Lovisa en fantastisk förmåga att vilja stanna och hitta en buske ganska snart efter att vi hade startat bilresan. Även om hon varit på tjottahejti precis innan vi åkte. Happenings har alltid varit hennes grej. Gustaf hängde gärna på –  och så hoppade de ut i väggrenen lite här och var under våra bilfärder. Bra att alltid ha toapapper i bilen – det har jag fortfarande.

I Kenya kunde de inte säga – mamma jag måste kissa, utan de fick säga till Joe att snart skulle jag behöva stanna. Då frågade han hur lång tid det var kvar, och de fick säga att 20 minuter kan nog gå. Sedan letade han upp en plats, körde runt lite för att kolla efter lejon och släppte ut barnen i buskar och på savannen.

img_1481

En drill med utsikt…..

img_1478

Av någon anledning behövde jag aldrig ut i några buskar, haha. Mammor…..

Den här mamman drömmer sig gärna tillbaka till ekvatorns sol nu när hösten börjar ruska till sig ordentligt.

Mätta lejon vilar sig. Vi såg många gnuskelett och så.

img_1489

 

 

Leave a Reply

