Örtofta?

Jag åker tåg – ut på resa med båda barnen – jag är så glad!

Jag har åkt det här tåget hur många gånger som helst, men nu stannade det vid ett ställe som heter Örtofta. Jag har aldrig sett den stationen förut. Jag börjar undra om tåget åker mot Helsingör, men det står Malmö…   Ört ofta hade kunnat vara deras slogan om de hade såna odlingar.

image

Tänk vad växter kan….. Vid perrongens kan och precis där hamnade tågtrappan.

image

Jag har ju en ny morgonkärlek. (inte för att jag vet om jag hade en gammal, en ändå…) Min mjölkskummare. När jag går upp dricker jag citronvatten, det blir vid kl 6 ungefär. Sedan kaffe runt kl 7.

image

För övrigt har det flyttats bort lastbilar från någon granntomt vid mitt jobb. Så nu har jag havsutsikt från min arbetsplats. Det syns verkligen jättedåligt, men mellan de två byggnaderna finns ett grått hav. Alltid fint att kunna blicka mot vänster och se vatten.

image

Numera jobbar jag ju med förseglingar som sätter fast kablar och rör på säkert sätt i alla möjliga miljöer. Jag har fått en ny livsbild – oj vad många kablar och rör det finns överallt som behöver sitta fast säkert.! Tåg ingår ju i mitt område, så jag ser på de här nu med helt nya ögon, haha

Det var kallt och ösregn, och så blev tåget försenat. Jag satt kvar på perrongen, jag hade bara blivit blöt och kall om jag hade gått in i stationshuset.

Karlshamns station har typ sett likadan ut sedan vi flyttade hit för 25 år sedan…

Jag velade lite fram och tillbaka vilket handbagage jag skulle ha med på resan och vilken väska jag ville ha där borta. Men jag kunde inte låta min trotjänare stanna hemma. Den har varit med mig på så många resor till så många ställen. SÅ även om den inte är liksom helt up to date, så blev det såklart så att den fick åka med.

image

Min fina vän Cecilia ska gosa med Penny och ge mat och tömma lådan-…. Fint med vänner och Penny kommer att älska när hon är där. Penny gillar “gäster” mycket. Även om hon ser lite sur ut, haha, men hon gör det bara….

image

Leave a Reply

