Och så en Skånetur

När jag var hos Hilde blev jag inspirerad – eller fick äntligen ändan ur vagnen – och köpte något jag velat ha. En mjölkvärmare. Och skummare är den också. Så det blev min shopping, plus två, likadana  haha, linnen.

Hos Hilde drack vi kaffe i hennes godaste koppar för kaffe. Och här är mitt inköp på sin plats i köket.

 

På måndagseftermiddagen körde jag till Malmö. Det var samling för ett av mina nya jobbgäng, och jag checkade in på Scandic Triangeln.

Det har bara varit en liten bit solpuder kvar i min ask och nu med några resor så kom pulveriseringsfasen som kommer förr eller senare om pudren reser.

image

Jag blev glad när jag såg vilken restaurang vi skulle äta på på kvällen. En absolut favorit i Malmö – La Roche. En tapasrestaurang med urgoda smårätter. Vi fick en liten försmak och cava medan vi väntade på vår tysk och vår amerikan. Sedan blev det så gott när maten kom så jag glömde ta bilder. Jag njöt av musslor, kronärtsskockor, getost, gambas, oliver. Och så supergott bröd doppat i olivolja och salt – det kan man typ leva på…. Muuuummmmms  allting.

Och så skrev jag lite med sonen eftersom jag tyckte de här ljusen stod dumt placerade under en brännbar ram. Han tog det med ro – rummet var rätt tomt i övrigt och så sa han att takmaterialet spelar stor roll. Ja, det klarade sig hur som, medan vi var där.

image

Lilla Torg by night. Eller by evening, det blev inte alls sent.

image

På vägen upp från Scandics parkeringsgarage fanns en kul Malmömålning på väggen.

Turning Torso behövde visst lite extra utrymme 🙂

image

image

Om det finns möjlighet gör jag alltid grönt te på morgonen i hotellrum, i alla tillgängliga koppar.

image

Mötet var bra  och lunchen var verkligen trevlig.

Det fanns två olika buljonger och så tog man topping själv.

image

Man fick be kocken om en god torsk om man ville.

image

Mumsdrycker.

Jag tog en banansmoothie och en dryck av granatäpple och lichie.

image

Skruttigt klimat på hemvägen – mörkt, regn och dimma. Superkombination…inte!  Det gick sakta, men men. Jag stannade på Citygross och hittade Latte Art-mjölk till min nya lilla kökskompis.

image

Ja, det var den lilla Malmötrippen.

Nu är det rörigt här hemma efter alla upp- och nerpackningar, men men, det ska fixas imorgon.

image

One thought on “Och så en Skånetur

Leave a Reply

