Aktiverad

Redan fredag som alla säger hela tiden. De är väl viktiga för oss eftersom vi så gärna tänker på att nu är det fredag (igen) Tiden går ju såklart i samma hastighet hela tiden men det kan ju kännas olika. Jag tycker också det går fort nu, kanske för att det händer mycket.

Ibland ser man ju liksom till att aktivera sig själv, haha. Full fräs på jobbet och så lite med jobbet en kväll, lite mat hos en vän en kväll och så frissan en kväll. En vilokväll med vaccinationsefteresvettningar, en tvättstuga, en lite längre kväll på jobbet. Jo då, nog får man en vecka att gå.

Ett ganska spontant besök hos en Karlskronavän som renoverar gjorde att jag hittade på smidigt lagad mat för jag visste inte vad som fanns hemma. Jag fräste skuren kycklinglårfilé, salt, peppar, vitlökspuvler och soja – man tar vad man hittar. Och sedan rörde jag bara ner en burk pesto i färsk kokt pasta. Lite grönt till det och det gick hem. Och renoverande personer är hungriga.

image

Dags för fika – jag brukar säga att jag fikar var femte vecka och det är hos min frisör. Med det menar jag att jag äter kakor var femte vecka. Där tar jag det hon serverar – det känns mysigt. jag brukar äta frukt också och så får det hela vara det jag äter den kvällen.

Varmt och skönt att sjunka ner i stolen efter en väldans intensiv dag på jobbet – plus att jag hade varit hemma och lagt i tvätt och hängt tvätt, så den fick torka medan jag var ute i Torarp.

image

Hon hade fått ett återbud så hon satt med mig och pratade och drack te hon när jag satt med färgen, annars har hon en imponerande logistik där tre kunders delmoment avlöser varandra i en jämn ström hela tiden. Så jag är för ovanlighetens skull inte uppdaterad på skvaller men det är ju ingen större förlust. Vi pratade en massa, hon grät lite och vi skrattade så jag grät,och svettades, bort min mascara och blev ännu varmare under torken.

image

Vi håller oss till min ljusa strategi och nu är de små grå gömda igen i några veckor.

På vägen dit tog jag ut pengar i Asarum. Jag hade fått nytt bankkort och provade det och det fungerade utmärkt. Jag ska komma ihåg att klippa det andra. Det finns en bankomat vid Sparbanken i Asarum, tänk att den banken finns kvar.

image

Det kändes i magen att köra förbi där yogastudion ligger. Nu med ny bebis i livet – jobbet – så har jag behövt låta bli att boka in så mycket – det har ändå funnits mycket andra bokade saker utöver jobbet sedan sommaren. Men det blir fint sedan att återvända. Jag har slarvat lite med yogan, inte haft ro, men det ska stretchas igång igen.

Leave a Reply

