Tidig morgon

Pang sa det, eller duns, och så ramlade Penny ur min säng i morse 4.30. Vad jag vet har hon aldrig gjort det. Jag var nog precis lite halvvaken, så jag hörde det. Sedan låg hon stilla istället för att springa iväg vilket hade varit naturligt. Så då vaknade jag till ännu mer. Men hon trippade iväg – men jag var vaken.

Så jag tände och tog mitt Koleravaccin…..eftersom jag ändå var på fastande mage som man skulle vara.  Dags för resa om några veckor och inför det ska det här vaccinet drickas på fastande mage två gånger. Så – jag tände ljus, skrev lite och drack min kolerablandning…  Jaja. Två timmar senare hade jag fastat färdigt efter vaccinet och drack gott kaffe i bilen på väg till jobbet.

Jag tog andra vaccin för en vecka sedan, sprutor,  och då sa läkaren att om en veckan kan du få en miniinfluensa, av Gula febernsprutan. Den slog till och idag har jag haft ont på huden, svettats lite, frusit, ont överallt. Men jag vet ju vad det beror på.

Fint då att jobbet skickade ut till alla att det fanns bullar på Kanelbullens dag. Jag åt bullar när jag och Gitte plockade svamp tidigare i år, annars vet jag inte när jag kan ha ätit en bulle senast. Den här var supergod – mjuk och saftig.

image

Och jag har fixat klart mitt visum och pratat med barnen. Kul kul.

Jag är ganska obokad i helgen så ikväll tar jag det bara lugnt i min lilla ömhetsvåg, jag hinner saker senare.  Jag ska lägga mig senast 22 för att sova ikapp och låta det här i kroppen bara vara.

 

Leave a Reply

