Att byta skepnad

Kära Malin skulle fylla 40 och hon bjöd  mig på den festen för flera år sedan, haha. Hon är one of a kind.  Man skulle klä ut sig till någon man vill vara eller beundrar. Jag klurade lite men en kväll för ett tag sedan föll poletten rätt – klart att jag skulle vara Zlatan!

Jag åkte till Bromölla på dagen och hjälpte till med lite dukning och så, vi var i en slags hembygdsgård och man kunde gå dit från Malin. Jag skulle få sova hos Malin, skönt. Efter fixet var vi en stund hos Malin och drack kaffe och tog ett glas vin –  jag , Malin och en trevlig Linda från Sandviken. Borden hade teman och själv lottades jag att sitta vid det gula lekbordet. Jag hamnade med Malins dotter Hannas pappa, det var jättekul att träffa Malins familj.

Jag hittade en tröja på nätet och det är Adidas – så en riktigt bra tröja som jag ska träna i. Otroligt skönt att gå på fest i fotbollskläder och gympaskor. Och inte svårt att piffa sig.

image

På vägen till Bromölla stannade jag vid leksaksaffären och köpte en fotboll. Jag har inte varit i den affären på många många år – tänk vad det ändras. Där var jag ofta när barnen var små och letade presenter till olika kalas och till mina barn.

image

Här är jag med kära Jill och Flemming som var Elvis och en modern Pippi.

img_0443

Vi hade tur och kunde ta fördrink ute. Här är Linda som också sov hos Malin.

img_0414

Sedan blev himlen magisk ovanpå allt, riktigt tjusig kuliss.

img_0441

Födelsedagsbarnen var brud och var jättesnygg såklart!

img_0408

En jättetrevlig kväll med sång och lekar, god mat och så dans till trubadurer.

img_0453

Malins fina farmor och farfar.

img_0456

Och inte varje dag jag sitter och äter frukost med två trevliga tjejer

image

 

Leave a Reply

