Att komma hem

När jag kom in på mitt nya jobb första gången kände jag att jag hade kommit hem. Skön känsla och det känns toppen varje dag. På jobbet använder jag bara Maria, himla enkelt och så smidigt när så många man hörs med inte är svenska – Ulrika är svårare då.

På intranätet:

image

Fredagsfrallan vi får är också väldigt god och trevlig! Surdeg mmmm.

Dessutom har vi riktigt gott kaffe och jag väljer en sort som heter Lungo, och så har jag mandelmjölk i kylen.

image

Skönt att komma hem en fredag i alla fall med en härlig helg framför sig – den blir bra på flera sätt! Och den här ljusnarkomanen eldar på.

image

image

Lördag morgon – mumsmums vad jag älskar lördagar och en först oplanerad fredagskväll blev jättetrevlig. Jag fick för övrigt googla ordet shaman. Det här är en shaman:

 

En shaman är en person som interagerar med både den vanliga världen och andevärlden, vanligen agerar som en slags mellanhand mellan de två. Shamaner är vanliga i många stammar kulturer, även om shamanism kan också förekomma i andra typer av kultur.

 

Jag tycker om utsikten hemma också, mina olika träd höstar till sig.

image

image

Leave a Reply

