Höstmorgon

Jag har ju känt till flödesskrivning i många år, att bara sätta sig ner och skriva. Jag var på en inspirerande skrivarkursdag i vintras och där lyckades kursledaren, författaren och förläggaren Maria Bielke von Sydow väcka liv i den vanan igen. Sedan dess har jag gjort det av och till. Hon ville att vi skulle göra det det första vi gör på morgonen.

Just nu är jag i en bra sådan fas. Upp, sätter på vatten till kaffe eller citronvatten, toan, slår på datorn, gör kaffe eller pressar citron, tänder ljus och så skriver jag i kanske fem minuter. Det hinner man. Och det känns jättebra.

Födelsedagsbuketten från mitt jobb i fönstret – blommorna jag fick då har stått fina så otroligt länge!

image

Och plötsligt vill jag göra smoothies igen på morgonen, det bara kommer. Äpplena var festliga – när jag drack sedan hade de nästan självgjort sig som mos. Jag fick ta en sked på jobbet och äta upp det sista.

Haha, upp- och nerbild.

Min mugg från när jag och Lovisa såg Chicago på Broadway förgyller allt man häller i den – så härligt minne!

image

I övrigt kör jag mina små tillskott. Omega3 för jag vågar inget annat för Gitte. Probi Mage som jag tror hjälper mitt immunförsvar. Och så Hårkontroll som då ju innehåller en massa bra vitaminer och annat för håret…. Jag tappade en del hår för två år sedan, fullt i hårborsten hela tiden. Med det här så tycker jag nog att kalufsen återhämtat sig ganska bra, säkert av flera skäl men jag fortsätter äta dem.

image

image

Blåsigt värre överallt idag, och då är det mer än blåsigt på Verkö där jag jobbat. Hårsnodd på på väg från bilen annars blir jag ett troll.

image

Facebook påminner typ varje dag just nu – det var precis två år sedan jag gjorde min första resa till Menton och då lade jag upp saker på fb varje dag.

Jag kommer att åka tillbaka dit, men inte just nu.

image

Lite korrekturläsning igår och jag fick hjälp av språkgeniet Penny Lane.

image

Leave a Reply

