Lördagshappy

Lördag morgon, min älsklingsstund. Kaffe, läsa, skriva, surfa, Penny…….

image

Jag köte ju gardiner till sovrummet – så lämpligt att köpa mörkläggningsgardiner precis nu när det blir mörkt… Haha, men det blir bra – jag har morgonsol i sovrummet och värnar mycket om min sömn numera.

Inte så bra före/efterbilder tror jag. Jag kommer att behöva klippa av gardinerna lite, men jag hängde upp dem för att mäta. De skrynklar väl ut sig efter lite sprayande hoppas jag – det är inte helt vanligt tyg utan något ljusstoppande.

image

Det gulnar i den stora eken utanför mitt fönster. Snart kommer jag att kunna se när en massa fåglar hoppar runt bland grenarna medan jag sitter i sängen.

Då så, då kan jag (nästan) bocka av sovrumsgardiner på min Att-göra-hemma-lista! Det tar sig så sakteliga.

image

På helgerna försöker jag låta bli bilen om jag inte ska för långt; cykel och promenader fixar det mesta i lilla Karlshamn. Och det är inte så dumt med den här utsikten när man cyklar hem efter några ärenden.

Näsviken.

image

image

Jag fick en utmaning av en tidigare chef och vän att lägga ut en retrobild på mig själv på facebook. Många gör det nu och jag ser diverse kul och fina bilder på olika vänner. Jag valde en jätteretro, med mig och min pappa. Min mamma gör så fina kort till mig med foton på, så jag har fler och fler här hemma även från när jag var liten.<3

image

Orkidébad och minsann så har flera börjat knoppas. Den här krukan fick jag i julklapp av Gustaf en jul – den ska hänga upp och ner egentligen. Men det vill sig inte riktigt för mig då – bladen skrumpnar. Så den får stå upp och är en ovanligt smidig orkidékruka.

image

Annars var det en väldigt social lördag även om jag mestadels var för mig själv. Men många vänkommunikationer passerade med  både många skratt och medkännande tårar beroende på. Och även sms & snapchat och så med familjen – fint!!!

En märklig sak var att jag åt av min plommonmarmelad för första gången , och nästa samtidigt fick jag sms både från min mamma och min dotter som också hade ätit av den. Familjemarmeladätardag.

Leave a Reply

