Hit och dit

Det blev lite fullt upp och lite dåligt med bra nät några dagar.

Jag var ju på Orup i lördags, jag vann biljett på jobbet och satt med 14 kollegor och såg denne erfarna musiker med stor låtskatt. Han var trevlig och det var bra och kul. Alla sjöng med ibland, festligt. Härliga danser, glädje och en väldigt proffsig ljusshow.

image

image

Till veckan var det dags att åka till Berlin – möten och mässa.

image

Dels hade vi ett stort möte med säljare från hela världen som mest jobbar inom samma affärsområde som jag jobbar med. Mässan gällde allt kring räls, och så tåg.

image

image

Mässan var helt enorm med utställare och besökare från hela världen. Små tekniska saker till jättetåg. Det var märkligt att gå ombord på tåg som sedan inte åkte iväg.

Ingen brist på karlar….det slog till och med VVS-mässor. Inga köer på damtoaletterna!

image

För de som ville och behövde fanns både vilorum och bönerum

Eftersom så många från oss hade samlats åt vi tillsammans på kvällarna och pratade om våra olika och våra gemensamma jobbsaker. Jättekul att träffa alla och vi åt en massa god mat. Ibland tog jag bild på andras desserter, haha.  jag är inte så mycket för dessert.

Hard Rock Café Berlin. Jag min syndare tog en burgartallrik som hette Veggie Leggie.

På Hard Rock satt jag vid en gitarr från Lou Reed ihop med några nya vänner och kollegor.

image

En italiensk desserttallrik från en annan kväll.

image

Sista kvällen åt vi på en asiatisk restauran och det var så vackert och gott.

image

image

På promenader till och från mässan och matställena kunde vi kika på lyxen och på alla vakter som vaktade butikerna.

image

image

image

Så här glad var jag över att få lära känna kollegor från hela världen.

En solig mässdag tog sig en hel del besökare lite ledigt…. Men inte jag.

image

image

Mitt i allt en lansering av en tjusig guling…

Min stegräknare gav mig guldstjärna efter guldstjärna på mässan och på Berlins gator såklart, bra bra.

När jag kom hem hade jag en lugn kväll och njöt av den och av mina fina blommor, som klarat sig utmärkt ute på balkonen i svalkan. Mamma fyllde år och jag hade gömt en present där, det var kul.

På fredag morgon åkte jag till Stockholm över dagen. Jag träffade tre gamla kollegor från Europolitan – en på flyget, en på Arlanda  och en på ett hotell där jag hade frukostförmöte med två nya kollegor. Jobb hela dagen som jag tror gick bra, och sedan var det skönt att landa på Kallinge och se fram emot helgen.

En jätteskur hade precis passerat och solen hade kommit fram. Det var märkligt att gå över landningsplattan, som att gå på en vattenyta.

image

 

Leave a Reply

