Älskade blommor

Alltså denna lycka med blommor. Dessa vackra naturfenomen – jag och mamma är överförtjusta i blommor. När jag hämtade brudbuketten i lördags passade jag på att köpa några rosor till mamma och hon skriver att de är fina fortfarande.

De här ljuvliga rosorna fick jag av familjen Martin och Marie Sandnabba som nu då är fyra stycken Sandnabba i huset. Den känns precis lika vacker som brudbukettten och så fin! När jag hämtade buketten i blomsteraffären sa hon faktiskt att rosorna skulle ha riktigt varmt vatten, det var nytt för mig. Men jag ställer ändå ut dem på balkongen på natten – jag tycker blommor håller längre om man låter dem svalka av sig emellanåt.

image

image

Jag fick Triss också och vann 90 kr som jag hämtade ut. Gitte påstår att det är mer tur att hämta pengarna och sedan köpa nya lotter istället för att byta till sig nya lotter. Ibland är min ytterst konkreta vän väldigt säker på helt abstrakta saker, haha. Men jag vågar inte annat än lyda henne 🙂

Av Gitte och Kent fick jag de här vackra skapelserna.

image

 

Och från mitt jobb kom den här buketten, jag känner mig lyxig (stavningskontrollen skrev först sexig, haha)  som i en överdådig Hollywoodloge just nu – helt underbart och det gör mig verkligen genuint glad!

image

Men inte kunde jag låta bli att ändå stjäla några rosor när jag och Gustaf varit ute och ätit, haha.

image

image

På fredagen mörknade himlen för första gången på länge, det kändes ovant. Så här såg det ut vid köpcentrumet Amiralen när jag gjorde ärenden på lunchen. Men det kom bara några droppar och sedan på kvällen syntes den fina månen.

image

Väl hemma satte jag mig och skrev att göra-lista. Lördagen blir en riktig städ&fixdag för mig. Jag började med det tråkigaste överst….  Det är snart typ helt stopp i avloppen i handfatet….

Jag vet ju vad jag ska göra men gillar att stryka från listor.

image

Listan blev lång och då fick jag säkert inte med allt jag vill. Jag kommer absolut inte att hinna, vilja eller orka göra allt. Jo orka – jag är faktiskt en riktig slitvarg – men vilja eller hinna är annat…

image

Gustaf har blivit färdig brandingenjör, jag är så glad för hans skull och stolt! Han ville fira på sitt sätt och behövde, eller fick i alla fall –  hehe, lite coachning av sin mamma.

image

 

På förekommer anledning behövde jag också surfa lite på den här snyggingen.

 

Sedan började jag inte alls med avloppet utan satte på musik på Spotify och tog mig an köket. Skönt!

image

image

 

Jag har verkligen det rörigt hemma just nu – klädsortering, översovningssaker framme, tvätt på G, kassar med krukor och annat, diverse halvuppackad packning, gardiner som ska upp, gardinstänger som ska upp, oslängd sopsortering, en lampa ska monteras, verkligen städbehov i badrummet plus byte av kattsand, ja allt ska typ fixas…- stort behov av städning efter några veckor med annat i fokus och mycket grejor som bara står.

Så lördagen blir inte svår att fylla, men det blir skönt också. Och jag har alltid så mycket energi på lördagar.

Och en liten del av köket är i alla fall fin nu då!

 

Leave a Reply

